piątek, 29 sierpnia 2014

Recenzja - Wall & Fences

     Niby według moich potrzeb, o których wspomniałem tu, poniżej prezentowany zestaw murów i płotów firmy Games Workshop był wymieniony na liście jako zestaw dodatkowy, ponieważ miałem zamiar kupić Fortified Manor of House w którym ów zestaw jest już zawarty. Ale ze względu na fakt, że oba są  wycofane ze sprzedaży, a nadarzyła się okazja nabycia murków po atrakcyjnej cenie to nie zawahałem się ani chwili.
     Mury i płotki ozdobią stół miejski, który mam zamiar wykonać i będą ciekawym jego urozmaiceniem, być może znajdą też zastosowanie na stole wiejskim będącym kolejnym dużym projektem planowanym na rok 2015.
     Co do samych elementów to doskonale odwzorowują prawdziwe mury i płoty, charakteryzują się dużą szczegółowością i wyraźną rzeźbą. Aż żal "serce" ściska, że nie są już oferowane w sprzedaży.  





wtorek, 26 sierpnia 2014

Stół miejski - rozwinięcie.

     W kwietniu tego roku zrodził się w mym umyśle pomysł aby wykonać stół miejski do systemu Warheim, tutaj możecie przeczytać moją analizę z czego taki stół można wykonać. Od momentu zapadnięcia decyzji o majsterkowaniu nad stołem zacząłem kompletowanie makiet, które jak na razie będą z firmy Games Workshop, może w późniejszym etapie pokuszę się o zakupy produktów od innych producentów.

     Przeanalizowałem dogłębnie temat i aby być w pełni gotowym do wykonania stołu muszę posiadać następujące makiety:
1) Warhammer Fortress.
2) Citadel Wood.
3) Arcane Ruins.
4) Garden of Moor.
5) Deathknell Watch.
6) Witchfate Tor. Tower of Sorcery.
7) Dreadfire Portal and Eternity Stair.
8) The Hobbit Scenery.
9) Ruins Of Osgiliath.
10) Fortified Manor of House.
11) Skullvane Manse - Lair of the Astromancer

mile widziane, aczkolwiek nie koniecznie wymagane byłyby również:
12) Chapel.
13) Wall & Fences. 
14) Watchtower.
15) Dreadstone Blight.
16) Magewrath Throne and Balewind Vortex.

     Jak widać z powyższej listy widnieje na niej kilka produktów wycofanych z oferty Games Workshop, a ich dostępność jest niezmiernie ograniczona, bo występują tylko okazyjnie na portalach aukcyjnych takich jak ebay bądź allegro, a ich cena nierzadko jest zaporowa dla zwykłego zjadacza chleba.

poniedziałek, 25 sierpnia 2014

Centigor

     Przez ostatni miesiąc nawet nie spoglądałem w kierunku pędzli i farb przede wszystkim ze względu na pogodę i panujące wysokie temperatury które skutecznie ograniczały mój zapał w tej materii. Jednak sierpień jest chłodny i burzowy, przynajmniej na południu Polski, a taki klimat dużo bardziej sprzyja paćkaniu pacynek. Więc w zeszłym tygodniu kiedy tworzyłem przeróżne karty do systemu Warheim FS pomyślałem sobie - jak nie teraz to kiedy i ... pojawił się dylemat co pomalować z dosyć bogatego wachlarza możliwości. Mam kilka niedokończonych projektów: banda krasnoludów, dzikie orki, armię jaszczuroludzi, bandę zwierzoludzi i jeszcze parę innych figurek, które cierpliwie czekają na swoją kolej. 
     Wybór padł na figurkę Ghorros Warhoof firmy Games Workshop, który będzie reprezentował model Centigora do bandy Zbrojnego stada Zwierzoludzi z systemu Warheim.  Postanowiłem, że nie będę się nad nim za bardzo rozczulał i zrobię sobie taki "speed painting", efekt jak najbardziej zadowalający.
     Tym oto sposobem aby zakończyć projekt muszę jeszcze pomalować 8 modeli.

CENTIGOR:
LICZBA MODELI W DRUŻYNIE: 0-1
KOSZT REKRUTACJI: 90 ZK
PODSTAWKA: 50 X 25 MM
     Centigory są plugawą krzyżówką czworonożnych stworzeń, takich jako koń czy wół i dwunożnych bestii Chaosu, połączoną w jedno wypaczającą mocą Chaosu. Posiadanie zadniej części swych czworonożnych przodków daje im wielką szybkość i siłę, podczas gdy humanoidalny tors umożliwia korzystanie z ciężkich broni.
     I tak silne, żywotne i prymitywne Centigory są naprawdę potężnymi stworzeniami. Nie są za to zbytnio zwinne, a wielkiej sile nie towarzyszy zręczność, którą umożliwiałaby wprawne korzystanie z przedmiotów. Centigory są zawzięte i wredne, a ich niezdarność i niezręczność jest powodem głębokiej zazdrości wobec stworzeń, których ciała i umysły są znacznie bardziej zestrojone przez naturę.
     Centigory żyją głównie na północnych i wschodnich rubieżach Starego Świata, gdzie drzewa ustępują miejsca stepom. Występują również na przedgórzu Gór Środkowych, czyniąc miejsce w samym sercu Imperium wielce niebezpiecznym. Centigory są stworzeniami wędrownymi i nie zakładają osad czy nawet obozowisk, uznając za wystarczającą ochronę klify i skały.
     Centigory nie potrafią wytwarzać narzędzi ani broni, co skłania je do częstego szukania pomocy w zbrojnych stadach. Kiedy dochodzi do zebrania stad, Centigory najczęściej odpowiadają na zew Zwierzoludzi. Kiedy Hersztowie przeprowadzają rytuał rycia run na Głazach Zbornych, wodzowie barbarzyńskich Centigorów mogą jedynie zostawić pod kamieniem swe odchody, co jest jednoznaczne z ich przystąpieniem do wojny. Kiedy Zwierzoludzi obserwują rytuały, Centigory kroczą dumnie, okazując jawnie brawurę, wlewając w siebie tyle zrabowanego wina, ile zdołają i przechwalają się wokół. Zwierzoludzie ignoruję te popisy, akceptując je jako część natury Centigorów.
     Bez względu na pijaństwo, a może dzięki niemu, Centigory odgrywają w świecie Zwierzoludzi istotą rolę. Używa się ich jako posłańców Szamanów - odbierają wiadomości kompletnie pijane i dostarczają je w podobnym stanie. Centigory niewiedzą co przenoszą i powiada się, że przekazując wiadomości, mówią nie swoim głosem. Czasami jest to głos Szamana, który przekazał im informację, kiedy indziej przemawiają przerażającym, dobywającym się nie wiadomo skąd głosem, w którym słychać krzyki potępionych. Kiedy wschodzi słońce, a stado rusza spod Głazu Zbornego, by toczyć wojnę przeciwko Ludziom. Centigory otrząsają się z alkoholowego zamroczenia, biorą broń Zwierzoludzi i galopują u ich boku. Nawet na polu bitwy potrafią nadal żłopać pokaźne ilości alkoholu, który wprowadza je w stan skrajnego okrucieństwa i pogłębia skłonność do przemocy.







BROŃ/PANCERZ: Centigor posiada SZTYLET i WŁÓCZNIĘ, gracz wedle uznania może wyposażyć stwora w dodatkowy oręż i pancerz z LISTY EKWIPUNKU ZBROJNEGO STADA ZWIERZOLUDZI.
ZASADY SPECJALNE:
ALKOHOLIZM:
Zgorzkniałe, uzależnione od alkoholu Centigory mają skłonność do wypijania przed walką ogromnych ilości nikczemnego piwa oraz skradzionego wina i wódki. Duże ilości alkoholu pochłaniane przez Centigory wprowadzają te agresywne i podłe stwory w rodzaj pijackiego szału, który pozwala im toczyć długie i krwawe walki.
     Na początku każdej tury, w fazie rozpoczęcia tury należy wykonać rzut K6. Wynik 1 oznacza, że w tej turze Centigor podlega efektom zasady specjalnej GŁUPOTA; rezultat 2-5 oznacza, że Centigor przezwyciężył działanie alkoholu, zaś wynik 6 oznacza, że do końca tury Centigor podlega efektom zasady specjalnej FURIA. 
CENTAUR: modele Centigorów osadzone są na tak zwanej kawaleryjskiej podstawce o wymiarach 25x50 mm, a stwory z racji budowy łączącej cechy dużego czworonoga i humanoida podlegają następującym zasadom:
- Centigor może używać oręża do walki wręcz i broni dystansowej oraz tarczy tak, jak modele piesze.
- Zwierzoczłek używający włóczni korzysta z zasad kawalerii.
- Centigor nie jest DUŻYM CELEM i nie podlega zasadom Ochrony Pancerza dla modeli kawaleryjskich.
- Stwór w odróżnieniu od modeli pieszych, może pokonywać bez żadnych kar do ruchu przeszkody mierzące nie więcej niż 2”.
TRATOWANIE: Centigory, oprócz oręża, używają w walce także kopyt i pazurów, którymi tratują i szarpią swych wrogów. Centigory w czasie walki wręcz otrzymują dodatkowy ATAK traktowany jak BROŃ NATURALNA. 

Cytat z Warheim Fantasy Skirmish by Quidamcorvus -> blog.






niedziela, 24 sierpnia 2014

Karty - Zadania Specjalne

     Aaaa... co mi tam, poszedłem całkiem po bandzie i zrobiłem kolejne karty, tym razem Zadań Specjalnych. Jakiś czas temu QC dodał kilka nowych Zadań Specjalnych do systemu Warheim FS dla których nie powstały karty z grafikami, więc stwierdziłem, że niech będzie stworzę je ja... i są, 27 kart, nowe, ładne, pachnące - no poniosło mnie trochę :) Jak tak dalej pójdzie to za chwilę przerzucę się na MTG.




























sobota, 23 sierpnia 2014

Karty - Lokacje

    Ponieważ zebrałem mnóstwo dużo :) grafik postanowiłem, że pójdę za ciosem i poświęciłem kolejny dzień by stworzyć następny komplet kart. Tym razem są to zupełnie nowe Karty Lokacji, które można wykorzystać w grze Warheim.

1) Ambona myśliwska


2) Gildia kupców


3) Gospoda


4) Kanały


5) Kapliczka


6) Koksownik


7) Lazaret


8) Niecka Dhar


9) Obelisk


10) Pręgierz


11) Świątynia

piątek, 22 sierpnia 2014

Karty - Elementy terenu - Tajemnicze Budynki

     Karty Tajemniczych Budynków są ostatnimi kartami elementów terenu. Poniżej możecie oglądnąć efekt mojej pracy, mam nadzieję, że się komuś przydadzą i pomogą w rozgrywce.

1) Nawiedzony Dwór


2) Akropol Bohaterów


3)Krasnoludzki Browar


4) Kaplica Graala


5) Wieża Krwi


6) Zwykły budynek


7) Kaplica Sigmara


8) Błogosławiony Mur




9) Tajemnicze Ruiny


10) Wieża Maga


11) Widmowy Płot