wtorek, 30 czerwca 2015

Nocne Gobliny #4

     Oto pierwszy z Nocnych Goblinów wyekwipowany w trójząb służący do dźgania Squigów w zadek. Model niezwykle klimatyczny o świetnej rzeźbie, normalnie miód malina :)
     Pomalowany dla mojego kumpla Areo :)




NOCNY GOBLIN:
LICZBA MODELI W DRUŻYNIE: 0+
KOSZT REKRUTACJI: 15 ZK
PODSTAWKA: 20X20 MM 

     Przed wielu laty jedno z plemion Goblinów zasiedliło jaskinie Gór Krańca Świata. Wraz z upływem kolejnych stuleci stało się ono oddzielnym rodzajem, znanym jako Nocne Gobliny. Nocne Gobliny przywykły do ciemności i kiedy przychodzi im wędrować po otwartej przestrzeni, wolą robić to nocą, chowając się za dnia. Wiele z nich przywdziewa powłóczyste, poobdzierane płaszcze, szpiczaste czapy i wyposażone w kaptury peleryny, które chronić je mają przed znienawidzonymi promieniami słońca.
     Nocne Gobliny chętnie zasiedlają opuszczone twierdze Khazadów i większość Krasnoludzkiego Imperium roi się od owych nikczemnych stworzeń. Zdarza się, że Khazadzi próbują odzyskać utracone włości, ale też Gobliny odkrywają jakieś przejście do krasnoludzkich tuneli, a wtedy obie rasy ścierają się w bitwie w trzewiach gór. Prastara nienawiść czyni z Khazadów i Nocnych Goblinów zaciekłych wrogów, a jedni i drudzy prędzej zginą, niż oddadzą choć piędź ziemi swym przeciwnikom.
     Podobnie jak cała reszta Goblinów, również Nocne Goblin są ostrożnymi, a wręcz tchórzliwymi stworzeniami. Różnicy można dopatrzeć się w fakcie, że Szamani przygotowują ich do bitwy, pojąc ogromnymi ilościami uwarzonego z grzybów piwa, które wyostrza instynkty i polepsza refleks, prowadzać z czasem do drgawek i paranoi. W miarę upojenia Nocne Gobliny rozpoczynają coraz to głośniejsze, fałszywe śpiewy, które echem niesie się po tunel Gór Krańca Świata, aż do bram krasnoludzkich twierdz.


BROŃ/PANCERZ: Nocny Goblin posiada SZTYLET i MACZUGĘ, gracz wedle uznania może wyposażyć model w dodatkowy oręż i pancerz z LISTY EKWIPUNKU NOCNYCH GOBLINÓW.
ZASADY SPECJALNE:
DRUŻYNA OBSŁUGI.
CHORĄŻY:
W trakcie rekrutacji modelu, kosztem kolejnych 25 zk można awansować jednego Nocnego Goblina na chorążego drużyny. 
SYGNALISTA: W trakcie rekrutacji modelu, kosztem kolejnych 20 zk można awansować jednego Nocnego Goblina na sygnalistę drużyny.
ROZMIAR RZONDZI: W zasadzie wszyscy bohaterowie spodziewają się, że niżsi w hierarchii od nich stronnicy będą uciekać, więc widok taki nie jest dla nich powodem do zmartwienia. A przeciwnie, widok uciekających maluczkich przypomina tym większym i odważniejszym, że to oni są w drużynie najlepsi. Uwzględniając ten stan rzeczy w momencie określania czy Nocne Gobliny muszą wykonać test rozbicia, każdy Wyłączony z akcji! model Nocnego Goblina, Nocnego Hop-Goblina, Goblińskiego Fanatyka, Snotlinga i Squiga liczony jest jako pół modelu.

poniedziałek, 29 czerwca 2015

Snotling - grupowe #1

     A oto cała piątka razem i z osobna. Poprawiłem lekko wygląd podstawek przez dodanie kolejnych elementów w postaci listków i kawałków kory. Mam nadzieję, że teraz wyglądają lepiej.

Tak wyglądały przed urozmaiceniem podstawek.


A tak już po urozmaiceniu.








SNOTLING:
LICZBA MODELI W DRUŻYNIE: 0+
KOSZT REKRUTACJI: 10 ZK
PODSTAWKA: 20X20 MM 
     Snotlingi można znaleźć wszędzie tam, gdzie żyją i podróżują Orkowie oraz Gobliny. Kręcą się im pod nogami zbierając kuksańce i szturchnięcia od większych kuzynów. Biegają wszędzie, szaleńczo skrzecząc i piszcząc, i jedzą wszystko, co jest tak odrażające, że nie chce tego nawet dotknąć Ork lub Goblin. Są najmniejszą z ras Goblinoidalnych.
     Orkowie darzą swych najmniejszych kuzynów pewnym rodzajem uczucia i traktują jak krnąbrne i psotne zwierzątka domowe. Niektórzy Orkowie łapią Snotlingi i uczą zabawnych, często nieprzyzwoitych sztuczek, a także przyuczają do wykonywania prostych zadań. Najbystrzejsze Snotlingi potrafią nauczyć się przynoszenie czy przenoszenia rzeczy albo wykonywania drobnych usług, takich jak drapanie krost, do których ciężko sięgnąć.
     Gobliny ze swej strony, gardzą Snotlingami i widzą w ich złodziejskich nawykach zagrożenie dla własnych podobnych zwyczajów. Goblinowi znacznie trudniej jest się podkraść, kiedy jego śladem podąża rozradowany Snotling. Co gorsza, cherlaki mają zwyczaj wskazywania winnych, pokazywania kryjówek z łupami i odgrywania scen morderstw.
     Chociaż Snotlingi używają broni i ubrań, to same nic nie wytwarzają i wolą kraść i przerabiać dobra innych ras. Dlatego też noszą często bardzo prymitywne ubrania - zwykłe opaski biodrowe i szmaty. Ich bronią są przeważnie gałęzie drzew, grzyby, które wpadły im w oko, czy odłamki kości. Bardzo rzadko zdarza się, że Snotling ma prawdziwą broń, taką jak zaostrzony kij czy niewielki sztylet. Hodują także dziwaczne i trujące grzyby, z których wytwarzają wybuchowe zarodniki.



BROŃ/PANCERZ: Snotling posiada broń improwizowaną oraz WYBUCHOWE ZARODNIKI. Snotling nigdy nie może używać innego oręża i pancerzy.
ZASADY SPECJALNE:
GUUUPI:
Snotling nigdy nie zdobywa doświadczenia. 
MIĘSO ARMATNIE: Model służące w szeregach Zielonoskórych mogą z własnej woli obrać na cel ataków bronią dystansową model wroga, który pozostaje związany walką wręcz ze Snotlingiem, ale nie z innym sprzymierzonym modelem. Ponieważ walczący są w ciągłym ruchu, wszystkie udane trafienia muszą być losowo rozdzielone pomiędzy walczących. Należy wykonać rzut K6. Wynik 1-3 oznacza, że trafiony został model Snotlinga, rezultat 4+ oznacza trafienie przeciwnika. Jeżeli w walkę zaangażowanych jest wiele modeli, należy dokonać dalszego rozdzielenia trafień, by ustalić, który z nich został trafiony.
RÓJ: W walce wręcz Snotlingi dosłownie wspinają się jeden na drugiego, wiedzione dziką chęcią zaatakowania wroga. Każdy Snotling stojący bezpośrednio za innym modelem Snotlinga, który walczy wręcz może zaatakować i zostać zaatakowany przez związany walką wręcz model przeciwnika.
ROZMIAR RZONDZI: W zasadzie wszyscy bohaterowie spodziewają się, że niżsi w hierarchii od nich stronnicy, więc widok taki nie jest dla nich powodem do zmartwienia. A przeciwnie, widok uciekających maluczkich przypomina tym większym i odważniejszym, że to oni są w drużynie najlepsi. Uwzględniając ten stan rzeczy w momencie określania czy Plemię Nocnych Goblinów musi wykonać test rozbicia, każdy Wyłączony z akcji! model Nocnego Goblina, Nocnego Hop-Goblina, Snotlinga i Squiga liczony jest jako pół modelu.
WYBUCHOWE ZARODNIKI: Snotling może rzucić WYBUCHOWYM ZARODNIKIEM ignorując zasadę wymuszającą strzelanie do najbliższego celu, lecz może zaatakować jedynie cele, pozostające w polu widzenia. Rzut WYBUCHOWYM ZARODNIKIEM jest atakiem strzeleckim o zasięgu 6”, który trafia zawsze na 4+. Snotling nie może stać & strzelać przy użyciu WYBUCHOWYCH ZARODNIKÓW, ponadto WYBUCHOWE ZARODNIKI podlegają zasadzie WYMAGA PRZYGOTOWANIA. Po trafieniu w cel należy wykonać rzut K6 a wynik porównać z TABELĄ WYBUCHOWE ZARODNIKI.
ZWINNY: Wróg atakujący Snotlinga w walce wręcz zadaje ciosy z karą -1 do wyniku rzutu na trafienie, co spowodowane jest nieustannym, trudnym do przewidzenia ruchem niewysokiego i zwinnego Zielonoskórego.



niedziela, 28 czerwca 2015

Scar Veteran - Battle Standard Bearer

     Tak dla chwili wytchnienia od modeli zielonoskórych Orków & Goblinów przedstawiam sztandar bitewny do armii Lizardmen potocznie nazywany BSB. Niby jaszczurki też zielone ale bohaterowie do tej konkretnej armii są konsekwentnie malowani w kolorze czerwonym więc w tym upatruję również odmianę :)
     Bardzo ciekawy model z niezwykle szczegółowym sztandarem, który niestety ze względu na swoją wagę powoduje częste upadki jego właściciela :)

     "Saurusy zostały stworzone, by walczyć, jest to jedyny powód ich istnienia i oddają się mu całkowicie. Choć powolne w reakcjach, Saurusy nie są głupie ani ograniczone – wiedzą wszystko, co trzeba wiedzieć o walce i nie dbają o całą resztę. W czasie konfliktu Skinki podporządkowują się Saurusom, a te podporządkowują się najstarszym ze swego rodzaju, bowiem walka jest ich domeną i instynktownie, jak nikt inny, rozumieją taktykę bitewną i wojenną.
     Saurusy-Weterani i Saurusy Starej Krwi są wiekowymi istotami, a niektóre z nich żyją od wielu tysięcy lat. Po prawdzie jednak, Saurusom nie dane umrzeć ze starości. Im dłużej Saurus żyje, tym twardszy i dzikszy się staje. Ich łuska staje grubsza i twardnieje, a ich imponująca postura zachęca młodszych Jaszczuroludzi do aktów jeszcze większego okrucieństwa.
     Najbardziej czytelnym świadectwem wieku Saurusa jest ilość blizn, poparzeń i śladów zębów na jego ciele – pamiątek po wykonywaniu rozkazów jego panów. Wielu Weteranów i Saurusów Starej Krwi nosi znaki wskazujące na fakt, że jeden bądź więcej nieodgadnionych bogów obdarzyło ich swym błogosławieństwem. Znaki te mogą być subtelne, takie jak niewielkie zmiany w odcieniu grzebieni tudzież bardziej wyraźne, takie jak blada albo całkowicie biała skóra. Najhojniej pobłogosławionym Saurusom pisany jest los potężnych bohaterów i dowódców armii Jaszczuroludzi.
     Dowódcom Saurusów towarzyszą często liczne Skinki, które przekazywać mają każdą myśl o zbliżającej się bitwie. Słudzy ci zadbają o wykonane z brązu pancerze i pomogą we wszystkich przygotowaniach do bitwy. Skinki często malują Saurusom barwy wojenne, namaszczają olejkami, przyozdabiają drogocennymi metalami, skurczonymi głowami złożonych w ofierze wrogów i innymi makabrycznymi ozdobami. Służy to nie tylko podkreśleniu statusu Saurusa-Dowódcy, lecz ma też przestrzec wrogów przed zemstą Przedwiecznych, która przyszła do nich pod postacią ponad dwuipółmetrowego dzikiego gada.
     W ciągu wielu lat bezustannej wojny, Saurusy z tego samego skrzeku giną w bitwach. Ci nieliczni, którym uda się przeżyć, są bez wątpienia najdzikszymi i najtwardszymi osobnikami ze swego gatunku. Owe Saurusy-Weterani nie znają litości i potrafią w przerażającym akcie okrucieństwa wyciąć cały regiment wroga. Zimnokrwiści zabójcy powalają wroga z morderczą sprawnością, każdy ich ruch to śmiercionośny cios. W tej masakrze nie ma cienia finezji – wróg zostaje dosłownie rozerwany na strzępy.
     Kiedy Saurus dowodzi armią, kilku jego współtowarzyszy otrzymuje konkretne zadania, które mają wykonać na polu bitwy. Oznacza to, że wrogowi przychodzi stawić czoła nieugiętemu murowi łusek i mięśni, wzmocnionego w kluczowych miejscach najpotężniejszymi wojownikami rasy Jaszczuroludzi."
- cytat Księga Armii Jaszczuroludzie.




sobota, 27 czerwca 2015

Snotling #5

     Ostatni Snotling do bandy Orków i Goblinów. Całą piątkę pokażę jak już popracuję nad podstawkami, które uważam za zbyt ubogie. Będę musiał do nich dodać małe co nie co jak mawiał Kubuś Puchatek.



SNOTLING:
LICZBA MODELI W DRUŻYNIE: 0+
KOSZT REKRUTACJI: 10 ZK
PODSTAWKA: 20X20 MM 
     Snotlingi można znaleźć wszędzie tam, gdzie żyją i podróżują Orkowie oraz Gobliny. Kręcą się im pod nogami zbierając kuksańce i szturchnięcia od większych kuzynów. Biegają wszędzie, szaleńczo skrzecząc i piszcząc, i jedzą wszystko, co jest tak odrażające, że nie chce tego nawet dotknąć Ork lub Goblin. Są najmniejszą z ras Goblinoidalnych.
     Orkowie darzą swych najmniejszych kuzynów pewnym rodzajem uczucia i traktują jak krnąbrne i psotne zwierzątka domowe. Niektórzy Orkowie łapią Snotlingi i uczą zabawnych, często nieprzyzwoitych sztuczek, a także przyuczają do wykonywania prostych zadań. Najbystrzejsze Snotlingi potrafią nauczyć się przynoszenie czy przenoszenia rzeczy albo wykonywania drobnych usług, takich jak drapanie krost, do których ciężko sięgnąć.
     Gobliny ze swej strony, gardzą Snotlingami i widzą w ich złodziejskich nawykach zagrożenie dla własnych podobnych zwyczajów. Goblinowi znacznie trudniej jest się podkraść, kiedy jego śladem podąża rozradowany Snotling. Co gorsza, cherlaki mają zwyczaj wskazywania winnych, pokazywania kryjówek z łupami i odgrywania scen morderstw.
     Chociaż Snotlingi używają broni i ubrań, to same nic nie wytwarzają i wolą kraść i przerabiać dobra innych ras. Dlatego też noszą często bardzo prymitywne ubrania - zwykłe opaski biodrowe i szmaty. Ich bronią są przeważnie gałęzie drzew, grzyby, które wpadły im w oko, czy odłamki kości. Bardzo rzadko zdarza się, że Snotling ma prawdziwą broń, taką jak zaostrzony kij czy niewielki sztylet. Hodują także dziwaczne i trujące grzyby, z których wytwarzają wybuchowe zarodniki.



BROŃ/PANCERZ: Snotling posiada broń improwizowaną oraz WYBUCHOWE ZARODNIKI. Snotling nigdy nie może używać innego oręża i pancerzy.
ZASADY SPECJALNE:
GUUUPI:
Snotling nigdy nie zdobywa doświadczenia. 
MIĘSO ARMATNIE: Model służące w szeregach Zielonoskórych mogą z własnej woli obrać na cel ataków bronią dystansową model wroga, który pozostaje związany walką wręcz ze Snotlingiem, ale nie z innym sprzymierzonym modelem. Ponieważ walczący są w ciągłym ruchu, wszystkie udane trafienia muszą być losowo rozdzielone pomiędzy walczących. Należy wykonać rzut K6. Wynik 1-3 oznacza, że trafiony został model Snotlinga, rezultat 4+ oznacza trafienie przeciwnika. Jeżeli w walkę zaangażowanych jest wiele modeli, należy dokonać dalszego rozdzielenia trafień, by ustalić, który z nich został trafiony.
RÓJ: W walce wręcz Snotlingi dosłownie wspinają się jeden na drugiego, wiedzione dziką chęcią zaatakowania wroga. Każdy Snotling stojący bezpośrednio za innym modelem Snotlinga, który walczy wręcz może zaatakować i zostać zaatakowany przez związany walką wręcz model przeciwnika.
ROZMIAR RZONDZI: W zasadzie wszyscy bohaterowie spodziewają się, że niżsi w hierarchii od nich stronnicy, więc widok taki nie jest dla nich powodem do zmartwienia. A przeciwnie, widok uciekających maluczkich przypomina tym większym i odważniejszym, że to oni są w drużynie najlepsi. Uwzględniając ten stan rzeczy w momencie określania czy Plemię Nocnych Goblinów musi wykonać test rozbicia, każdy Wyłączony z akcji! model Nocnego Goblina, Nocnego Hop-Goblina, Snotlinga i Squiga liczony jest jako pół modelu.
WYBUCHOWE ZARODNIKI: Snotling może rzucić WYBUCHOWYM ZARODNIKIEM ignorując zasadę wymuszającą strzelanie do najbliższego celu, lecz może zaatakować jedynie cele, pozostające w polu widzenia. Rzut WYBUCHOWYM ZARODNIKIEM jest atakiem strzeleckim o zasięgu 6”, który trafia zawsze na 4+. Snotling nie może stać & strzelać przy użyciu WYBUCHOWYCH ZARODNIKÓW, ponadto WYBUCHOWE ZARODNIKI podlegają zasadzie WYMAGA PRZYGOTOWANIA. Po trafieniu w cel należy wykonać rzut K6 a wynik porównać z TABELĄ WYBUCHOWE ZARODNIKI.
ZWINNY: Wróg atakujący Snotlinga w walce wręcz zadaje ciosy z karą -1 do wyniku rzutu na trafienie, co spowodowane jest nieustannym, trudnym do przewidzenia ruchem niewysokiego i zwinnego Zielonoskórego.



piątek, 26 czerwca 2015

Snotling #4

     Chyba najbardziej chaośnicko wyglądający Snotling z całej piątki. Takie małe, a cieszy :D



SNOTLING:
LICZBA MODELI W DRUŻYNIE: 0+
KOSZT REKRUTACJI: 10 ZK
PODSTAWKA: 20X20 MM 
     Snotlingi można znaleźć wszędzie tam, gdzie żyją i podróżują Orkowie oraz Gobliny. Kręcą się im pod nogami zbierając kuksańce i szturchnięcia od większych kuzynów. Biegają wszędzie, szaleńczo skrzecząc i piszcząc, i jedzą wszystko, co jest tak odrażające, że nie chce tego nawet dotknąć Ork lub Goblin. Są najmniejszą z ras Goblinoidalnych.
     Orkowie darzą swych najmniejszych kuzynów pewnym rodzajem uczucia i traktują jak krnąbrne i psotne zwierzątka domowe. Niektórzy Orkowie łapią Snotlingi i uczą zabawnych, często nieprzyzwoitych sztuczek, a także przyuczają do wykonywania prostych zadań. Najbystrzejsze Snotlingi potrafią nauczyć się przynoszenie czy przenoszenia rzeczy albo wykonywania drobnych usług, takich jak drapanie krost, do których ciężko sięgnąć.
     Gobliny ze swej strony, gardzą Snotlingami i widzą w ich złodziejskich nawykach zagrożenie dla własnych podobnych zwyczajów. Goblinowi znacznie trudniej jest się podkraść, kiedy jego śladem podąża rozradowany Snotling. Co gorsza, cherlaki mają zwyczaj wskazywania winnych, pokazywania kryjówek z łupami i odgrywania scen morderstw.
     Chociaż Snotlingi używają broni i ubrań, to same nic nie wytwarzają i wolą kraść i przerabiać dobra innych ras. Dlatego też noszą często bardzo prymitywne ubrania - zwykłe opaski biodrowe i szmaty. Ich bronią są przeważnie gałęzie drzew, grzyby, które wpadły im w oko, czy odłamki kości. Bardzo rzadko zdarza się, że Snotling ma prawdziwą broń, taką jak zaostrzony kij czy niewielki sztylet. Hodują także dziwaczne i trujące grzyby, z których wytwarzają wybuchowe zarodniki.



BROŃ/PANCERZ: Snotling posiada broń improwizowaną oraz WYBUCHOWE ZARODNIKI. Snotling nigdy nie może używać innego oręża i pancerzy.
ZASADY SPECJALNE:
GUUUPI:
Snotling nigdy nie zdobywa doświadczenia. 
MIĘSO ARMATNIE: Model służące w szeregach Zielonoskórych mogą z własnej woli obrać na cel ataków bronią dystansową model wroga, który pozostaje związany walką wręcz ze Snotlingiem, ale nie z innym sprzymierzonym modelem. Ponieważ walczący są w ciągłym ruchu, wszystkie udane trafienia muszą być losowo rozdzielone pomiędzy walczących. Należy wykonać rzut K6. Wynik 1-3 oznacza, że trafiony został model Snotlinga, rezultat 4+ oznacza trafienie przeciwnika. Jeżeli w walkę zaangażowanych jest wiele modeli, należy dokonać dalszego rozdzielenia trafień, by ustalić, który z nich został trafiony.
RÓJ: W walce wręcz Snotlingi dosłownie wspinają się jeden na drugiego, wiedzione dziką chęcią zaatakowania wroga. Każdy Snotling stojący bezpośrednio za innym modelem Snotlinga, który walczy wręcz może zaatakować i zostać zaatakowany przez związany walką wręcz model przeciwnika.
ROZMIAR RZONDZI: W zasadzie wszyscy bohaterowie spodziewają się, że niżsi w hierarchii od nich stronnicy, więc widok taki nie jest dla nich powodem do zmartwienia. A przeciwnie, widok uciekających maluczkich przypomina tym większym i odważniejszym, że to oni są w drużynie najlepsi. Uwzględniając ten stan rzeczy w momencie określania czy Plemię Nocnych Goblinów musi wykonać test rozbicia, każdy Wyłączony z akcji! model Nocnego Goblina, Nocnego Hop-Goblina, Snotlinga i Squiga liczony jest jako pół modelu.
WYBUCHOWE ZARODNIKI: Snotling może rzucić WYBUCHOWYM ZARODNIKIEM ignorując zasadę wymuszającą strzelanie do najbliższego celu, lecz może zaatakować jedynie cele, pozostające w polu widzenia. Rzut WYBUCHOWYM ZARODNIKIEM jest atakiem strzeleckim o zasięgu 6”, który trafia zawsze na 4+. Snotling nie może stać & strzelać przy użyciu WYBUCHOWYCH ZARODNIKÓW, ponadto WYBUCHOWE ZARODNIKI podlegają zasadzie WYMAGA PRZYGOTOWANIA. Po trafieniu w cel należy wykonać rzut K6 a wynik porównać z TABELĄ WYBUCHOWE ZARODNIKI.
ZWINNY: Wróg atakujący Snotlinga w walce wręcz zadaje ciosy z karą -1 do wyniku rzutu na trafienie, co spowodowane jest nieustannym, trudnym do przewidzenia ruchem niewysokiego i zwinnego Zielonoskórego.



czwartek, 25 czerwca 2015

Snotling #3

     Nie mogę zawieść tych którzy oczekują kolejnego Snotlinga. Oto trzeci z kolei Snot, który w przeciwieństwie do poprzednich dzierży w dłoniach oburęczną broń ale podobnie jak wcześniejsze modele ma zakuty łeb i w ogóle jest fajny :D




SNOTLING:
LICZBA MODELI W DRUŻYNIE: 0+
KOSZT REKRUTACJI: 10 ZK
PODSTAWKA: 20X20 MM 
     Snotlingi można znaleźć wszędzie tam, gdzie żyją i podróżują Orkowie oraz Gobliny. Kręcą się im pod nogami zbierając kuksańce i szturchnięcia od większych kuzynów. Biegają wszędzie, szaleńczo skrzecząc i piszcząc, i jedzą wszystko, co jest tak odrażające, że nie chce tego nawet dotknąć Ork lub Goblin. Są najmniejszą z ras Goblinoidalnych.
     Orkowie darzą swych najmniejszych kuzynów pewnym rodzajem uczucia i traktują jak krnąbrne i psotne zwierzątka domowe. Niektórzy Orkowie łapią Snotlingi i uczą zabawnych, często nieprzyzwoitych sztuczek, a także przyuczają do wykonywania prostych zadań. Najbystrzejsze Snotlingi potrafią nauczyć się przynoszenie czy przenoszenia rzeczy albo wykonywania drobnych usług, takich jak drapanie krost, do których ciężko sięgnąć.
     Gobliny ze swej strony, gardzą Snotlingami i widzą w ich złodziejskich nawykach zagrożenie dla własnych podobnych zwyczajów. Goblinowi znacznie trudniej jest się podkraść, kiedy jego śladem podąża rozradowany Snotling. Co gorsza, cherlaki mają zwyczaj wskazywania winnych, pokazywania kryjówek z łupami i odgrywania scen morderstw.
     Chociaż Snotlingi używają broni i ubrań, to same nic nie wytwarzają i wolą kraść i przerabiać dobra innych ras. Dlatego też noszą często bardzo prymitywne ubrania - zwykłe opaski biodrowe i szmaty. Ich bronią są przeważnie gałęzie drzew, grzyby, które wpadły im w oko, czy odłamki kości. Bardzo rzadko zdarza się, że Snotling ma prawdziwą broń, taką jak zaostrzony kij czy niewielki sztylet. Hodują także dziwaczne i trujące grzyby, z których wytwarzają wybuchowe zarodniki.



BROŃ/PANCERZ: Snotling posiada broń improwizowaną oraz WYBUCHOWE ZARODNIKI. Snotling nigdy nie może używać innego oręża i pancerzy.
ZASADY SPECJALNE:
GUUUPI:
Snotling nigdy nie zdobywa doświadczenia. 
MIĘSO ARMATNIE: Model służące w szeregach Zielonoskórych mogą z własnej woli obrać na cel ataków bronią dystansową model wroga, który pozostaje związany walką wręcz ze Snotlingiem, ale nie z innym sprzymierzonym modelem. Ponieważ walczący są w ciągłym ruchu, wszystkie udane trafienia muszą być losowo rozdzielone pomiędzy walczących. Należy wykonać rzut K6. Wynik 1-3 oznacza, że trafiony został model Snotlinga, rezultat 4+ oznacza trafienie przeciwnika. Jeżeli w walkę zaangażowanych jest wiele modeli, należy dokonać dalszego rozdzielenia trafień, by ustalić, który z nich został trafiony.
RÓJ: W walce wręcz Snotlingi dosłownie wspinają się jeden na drugiego, wiedzione dziką chęcią zaatakowania wroga. Każdy Snotling stojący bezpośrednio za innym modelem Snotlinga, który walczy wręcz może zaatakować i zostać zaatakowany przez związany walką wręcz model przeciwnika.
ROZMIAR RZONDZI: W zasadzie wszyscy bohaterowie spodziewają się, że niżsi w hierarchii od nich stronnicy, więc widok taki nie jest dla nich powodem do zmartwienia. A przeciwnie, widok uciekających maluczkich przypomina tym większym i odważniejszym, że to oni są w drużynie najlepsi. Uwzględniając ten stan rzeczy w momencie określania czy Plemię Nocnych Goblinów musi wykonać test rozbicia, każdy Wyłączony z akcji! model Nocnego Goblina, Nocnego Hop-Goblina, Snotlinga i Squiga liczony jest jako pół modelu.
WYBUCHOWE ZARODNIKI: Snotling może rzucić WYBUCHOWYM ZARODNIKIEM ignorując zasadę wymuszającą strzelanie do najbliższego celu, lecz może zaatakować jedynie cele, pozostające w polu widzenia. Rzut WYBUCHOWYM ZARODNIKIEM jest atakiem strzeleckim o zasięgu 6”, który trafia zawsze na 4+. Snotling nie może stać & strzelać przy użyciu WYBUCHOWYCH ZARODNIKÓW, ponadto WYBUCHOWE ZARODNIKI podlegają zasadzie WYMAGA PRZYGOTOWANIA. Po trafieniu w cel należy wykonać rzut K6 a wynik porównać z TABELĄ WYBUCHOWE ZARODNIKI.
ZWINNY: Wróg atakujący Snotlinga w walce wręcz zadaje ciosy z karą -1 do wyniku rzutu na trafienie, co spowodowane jest nieustannym, trudnym do przewidzenia ruchem niewysokiego i zwinnego Zielonoskórego.



środa, 24 czerwca 2015

Snotling #2

     Oto drugi Snotling z zaplanowanych pięciu jakie udało mi się ostatnio pomalować. Z tym konkretnym modelem zeszło mi chyba najdłużej jeżeli chodzi o dokonane zmiany. Musiałem sporo poodcinać, podoklejać i zrobić kolesiowi nową klatę :D Myślę, że wyszło w miarę ok :)



SNOTLING:
LICZBA MODELI W DRUŻYNIE: 0+
KOSZT REKRUTACJI: 10 ZK
PODSTAWKA: 20X20 MM 
     Snotlingi można znaleźć wszędzie tam, gdzie żyją i podróżują Orkowie oraz Gobliny. Kręcą się im pod nogami zbierając kuksańce i szturchnięcia od większych kuzynów. Biegają wszędzie, szaleńczo skrzecząc i piszcząc, i jedzą wszystko, co jest tak odrażające, że nie chce tego nawet dotknąć Ork lub Goblin. Są najmniejszą z ras Goblinoidalnych.
     Orkowie darzą swych najmniejszych kuzynów pewnym rodzajem uczucia i traktują jak krnąbrne i psotne zwierzątka domowe. Niektórzy Orkowie łapią Snotlingi i uczą zabawnych, często nieprzyzwoitych sztuczek, a także przyuczają do wykonywania prostych zadań. Najbystrzejsze Snotlingi potrafią nauczyć się przynoszenie czy przenoszenia rzeczy albo wykonywania drobnych usług, takich jak drapanie krost, do których ciężko sięgnąć.
     Gobliny ze swej strony, gardzą Snotlingami i widzą w ich złodziejskich nawykach zagrożenie dla własnych podobnych zwyczajów. Goblinowi znacznie trudniej jest się podkraść, kiedy jego śladem podąża rozradowany Snotling. Co gorsza, cherlaki mają zwyczaj wskazywania winnych, pokazywania kryjówek z łupami i odgrywania scen morderstw.
     Chociaż Snotlingi używają broni i ubrań, to same nic nie wytwarzają i wolą kraść i przerabiać dobra innych ras. Dlatego też noszą często bardzo prymitywne ubrania - zwykłe opaski biodrowe i szmaty. Ich bronią są przeważnie gałęzie drzew, grzyby, które wpadły im w oko, czy odłamki kości. Bardzo rzadko zdarza się, że Snotling ma prawdziwą broń, taką jak zaostrzony kij czy niewielki sztylet. Hodują także dziwaczne i trujące grzyby, z których wytwarzają wybuchowe zarodniki.



BROŃ/PANCERZ: Snotling posiada broń improwizowaną oraz WYBUCHOWE ZARODNIKI. Snotling nigdy nie może używać innego oręża i pancerzy.
ZASADY SPECJALNE:
GUUUPI:
Snotling nigdy nie zdobywa doświadczenia. 
MIĘSO ARMATNIE: Model służące w szeregach Zielonoskórych mogą z własnej woli obrać na cel ataków bronią dystansową model wroga, który pozostaje związany walką wręcz ze Snotlingiem, ale nie z innym sprzymierzonym modelem. Ponieważ walczący są w ciągłym ruchu, wszystkie udane trafienia muszą być losowo rozdzielone pomiędzy walczących. Należy wykonać rzut K6. Wynik 1-3 oznacza, że trafiony został model Snotlinga, rezultat 4+ oznacza trafienie przeciwnika. Jeżeli w walkę zaangażowanych jest wiele modeli, należy dokonać dalszego rozdzielenia trafień, by ustalić, który z nich został trafiony.
RÓJ: W walce wręcz Snotlingi dosłownie wspinają się jeden na drugiego, wiedzione dziką chęcią zaatakowania wroga. Każdy Snotling stojący bezpośrednio za innym modelem Snotlinga, który walczy wręcz może zaatakować i zostać zaatakowany przez związany walką wręcz model przeciwnika.
ROZMIAR RZONDZI: W zasadzie wszyscy bohaterowie spodziewają się, że niżsi w hierarchii od nich stronnicy, więc widok taki nie jest dla nich powodem do zmartwienia. A przeciwnie, widok uciekających maluczkich przypomina tym większym i odważniejszym, że to oni są w drużynie najlepsi. Uwzględniając ten stan rzeczy w momencie określania czy Plemię Nocnych Goblinów musi wykonać test rozbicia, każdy Wyłączony z akcji! model Nocnego Goblina, Nocnego Hop-Goblina, Snotlinga i Squiga liczony jest jako pół modelu.
WYBUCHOWE ZARODNIKI: Snotling może rzucić WYBUCHOWYM ZARODNIKIEM ignorując zasadę wymuszającą strzelanie do najbliższego celu, lecz może zaatakować jedynie cele, pozostające w polu widzenia. Rzut WYBUCHOWYM ZARODNIKIEM jest atakiem strzeleckim o zasięgu 6”, który trafia zawsze na 4+. Snotling nie może stać & strzelać przy użyciu WYBUCHOWYCH ZARODNIKÓW, ponadto WYBUCHOWE ZARODNIKI podlegają zasadzie WYMAGA PRZYGOTOWANIA. Po trafieniu w cel należy wykonać rzut K6 a wynik porównać z TABELĄ WYBUCHOWE ZARODNIKI.
ZWINNY: Wróg atakujący Snotlinga w walce wręcz zadaje ciosy z karą -1 do wyniku rzutu na trafienie, co spowodowane jest nieustannym, trudnym do przewidzenia ruchem niewysokiego i zwinnego Zielonoskórego.



wtorek, 23 czerwca 2015

Snotling #1

     Dawno, dawno temu ... Tak mniej więcej może zaczynać się każda bajka :) Ale mówiąc całkiem serio wydarzyło się to naprawdę dawno temu, zanim jeszcze usłyszałem o systemie Warheim miałem zamiar zebrać sobie dwie kolejne armie, a mianowicie Orków i Goblinów. Jedna miała składać się  głównie z Goblinów stylizowanych na lustrzańskich wojowników, no wiecie pióra, kamienne bronie, dżungla itd. Druga natomiast miała się składać w głównej mierze z Orków stylizowana na wojowników chaosu, czyli dużo żelastwa. I tak oto w mojej głowie zrodził się pomysł konwersji Snotlingów zakutych w zbroję i uzbrojonych po zęby. Wiem, że to się kłóci z poniższym opisem gdzie stworki te hasają sobie frywolnie wymachując muchomorami :) ale mam to gdzieś... Moje są złe, zapuszkowane i naszpikowane najróżniejszym sprzętem do zabijania!
     Do konwersji użyłem starych plastikowych modeli Snotlingów pochodzących pewnie jeszcze z piątej albo szóstej edycji WFB. Odpowiednio je poprzycinałem, dokleiłem sporo części pochodzących przede wszystkim głównie z armii Wojowników Chaosu, Bretonni i pewnie jeszcze kilku innych, wszystko obrobiłem zmyślnie green stuffem i tak oto pokrótce powstały te małe zielone chochliki. Dzisiaj pierwszy pomalowany Snotling, notabene drugi pomalowany DLA MNIE model w tym roku, resztę figurek które dotychczas udało mi się pomalować należy do mojego kumpla :(




SNOTLING:
LICZBA MODELI W DRUŻYNIE: 0+
KOSZT REKRUTACJI: 10 ZK
PODSTAWKA: 20X20 MM 
     Snotlingi można znaleźć wszędzie tam, gdzie żyją i podróżują Orkowie oraz Gobliny. Kręcą się im pod nogami zbierając kuksańce i szturchnięcia od większych kuzynów. Biegają wszędzie, szaleńczo skrzecząc i piszcząc, i jedzą wszystko, co jest tak odrażające, że nie chce tego nawet dotknąć Ork lub Goblin. Są najmniejszą z ras Goblinoidalnych.
     Orkowie darzą swych najmniejszych kuzynów pewnym rodzajem uczucia i traktują jak krnąbrne i psotne zwierzątka domowe. Niektórzy Orkowie łapią Snotlingi i uczą zabawnych, często nieprzyzwoitych sztuczek, a także przyuczają do wykonywania prostych zadań. Najbystrzejsze Snotlingi potrafią nauczyć się przynoszenie czy przenoszenia rzeczy albo wykonywania drobnych usług, takich jak drapanie krost, do których ciężko sięgnąć.
     Gobliny ze swej strony, gardzą Snotlingami i widzą w ich złodziejskich nawykach zagrożenie dla własnych podobnych zwyczajów. Goblinowi znacznie trudniej jest się podkraść, kiedy jego śladem podąża rozradowany Snotling. Co gorsza, cherlaki mają zwyczaj wskazywania winnych, pokazywania kryjówek z łupami i odgrywania scen morderstw.
     Chociaż Snotlingi używają broni i ubrań, to same nic nie wytwarzają i wolą kraść i przerabiać dobra innych ras. Dlatego też noszą często bardzo prymitywne ubrania - zwykłe opaski biodrowe i szmaty. Ich bronią są przeważnie gałęzie drzew, grzyby, które wpadły im w oko, czy odłamki kości. Bardzo rzadko zdarza się, że Snotling ma prawdziwą broń, taką jak zaostrzony kij czy niewielki sztylet. Hodują także dziwaczne i trujące grzyby, z których wytwarzają wybuchowe zarodniki.



BROŃ/PANCERZ: Snotling posiada broń improwizowaną oraz WYBUCHOWE ZARODNIKI. Snotling nigdy nie może używać innego oręża i pancerzy.
ZASADY SPECJALNE:
GUUUPI:
Snotling nigdy nie zdobywa doświadczenia. 
MIĘSO ARMATNIE: Model służące w szeregach Zielonoskórych mogą z własnej woli obrać na cel ataków bronią dystansową model wroga, który pozostaje związany walką wręcz ze Snotlingiem, ale nie z innym sprzymierzonym modelem. Ponieważ walczący są w ciągłym ruchu, wszystkie udane trafienia muszą być losowo rozdzielone pomiędzy walczących. Należy wykonać rzut K6. Wynik 1-3 oznacza, że trafiony został model Snotlinga, rezultat 4+ oznacza trafienie przeciwnika. Jeżeli w walkę zaangażowanych jest wiele modeli, należy dokonać dalszego rozdzielenia trafień, by ustalić, który z nich został trafiony.
RÓJ: W walce wręcz Snotlingi dosłownie wspinają się jeden na drugiego, wiedzione dziką chęcią zaatakowania wroga. Każdy Snotling stojący bezpośrednio za innym modelem Snotlinga, który walczy wręcz może zaatakować i zostać zaatakowany przez związany walką wręcz model przeciwnika.
ROZMIAR RZONDZI: W zasadzie wszyscy bohaterowie spodziewają się, że niżsi w hierarchii od nich stronnicy, więc widok taki nie jest dla nich powodem do zmartwienia. A przeciwnie, widok uciekających maluczkich przypomina tym większym i odważniejszym, że to oni są w drużynie najlepsi. Uwzględniając ten stan rzeczy w momencie określania czy Plemię Nocnych Goblinów musi wykonać test rozbicia, każdy Wyłączony z akcji! model Nocnego Goblina, Nocnego Hop-Goblina, Snotlinga i Squiga liczony jest jako pół modelu.
WYBUCHOWE ZARODNIKI: Snotling może rzucić WYBUCHOWYM ZARODNIKIEM ignorując zasadę wymuszającą strzelanie do najbliższego celu, lecz może zaatakować jedynie cele, pozostające w polu widzenia. Rzut WYBUCHOWYM ZARODNIKIEM jest atakiem strzeleckim o zasięgu 6”, który trafia zawsze na 4+. Snotling nie może stać & strzelać przy użyciu WYBUCHOWYCH ZARODNIKÓW, ponadto WYBUCHOWE ZARODNIKI podlegają zasadzie WYMAGA PRZYGOTOWANIA. Po trafieniu w cel należy wykonać rzut K6 a wynik porównać z TABELĄ WYBUCHOWE ZARODNIKI.
ZWINNY: Wróg atakujący Snotlinga w walce wręcz zadaje ciosy z karą -1 do wyniku rzutu na trafienie, co spowodowane jest nieustannym, trudnym do przewidzenia ruchem niewysokiego i zwinnego Zielonoskórego.



sobota, 6 czerwca 2015

Nocne Gobliny - aktualizacja

     W związku z tym, że QC już jakiś czas temu wydał zbiór zasad do drużyny Nocnych Goblinów postanowiłem zaktualizować poniżej wymienione posty o opisy jednostek oraz ich zasady specjalne.

1. Szaman Nocnych Goblinów
2. Nocne Gobliny vol. 1
3. Nocne Gobliny vol. 2
4. Nocne Gobliny vol. 3
5. Herszt Nocnych Goblinów
6. Sieciarz Nocnych Goblinów

piątek, 5 czerwca 2015

Łowca Niewolników

     Powoli zbliżam się do końca malowania bohaterów kompanii Nocnych Goblinów do systemu Warheim FS, właściwie to został mi już tylko jeden. Tym razem padło na Łowcę Niewolników, którego stworzyłem profanując pewien metalowy model z armii O&G (tu zagadka o jakim modelu piszę? dla znawców tematu zielonoskórych zapewne będzie to błahostka). Osobiście nie lubię szlachtować metalowych modeli, bynajmniej nie ze względu na trudną obróbkę tego materiału ale ze względu na fakt, że modele metalowe z "tamtych lat" mają to coś w sobie i najzwyczajniej żal mi je "niszczyć". W tym przypadku jednak nie miałem wyboru, po pierwsze nie posiadałem modelu który byłby charakterystyczny czy też wyróżniający się na tle pozostałych i mógłby zostać bohaterem - Łowcą, a po drugie stwierdziłem, że nie będę marnował tak fajnego modelu na ... (tajemnica związana z zagadką).
     Standardowo model ma czarne szaty jak na Nocnego Goblina przystało, wyróżnikiem jest żółty kaptur dzięki któremu łatwiej będzie go zidentyfikować pomiędzy pobratymcami. Malowanie jak zwykle szybkie i przyjemne (czytaj na stół).  



ŁOWCA NIEWOLNIKÓW:
LICZBA MODELI W DRUŻYNIE: 0-1
KOSZT REKRUTACJI: 30 ZK
PODSTAWKA: 20X20 MM 
     Każdego dnia w opanowanych przez Nocne Gobliny kopalniach, hutach i kuźniach pracuje i umiera tysiące niewolników. Każdego dnia w Góry Krańca Świata ściągają dziesiątki kompanii łowców niewolników, którzy wymieniają schwytanych więźniów na oręż, pancerz i złoto. I choć większość skazanych na powolną i bolesną śmierć nieszczęśników stanowią Zielonoskórzy żyjący w górskich jaskiniach, to wśród niewolników znaleźć można także Ludzi, Elfów, a nawet Khazadów i żyjące na południu Imperium Niziołki. Bowiem drużyny łowców niewolników często pokonują znaczne odległości by schwytać nowych więźniów, którym przeznaczono dokonać żywota w mrocznych, wilgotnych i zimnych jaskiniach Nocnych Goblinów.
 

BROŃ/PANCERZ: Łowca posiada SZTYLET i ŁAPACZ, gracz wedle uznania może wyposażyć model w dodatkowy oręż i pancerz z LISTY EKWIPUNKU PLEMIENIA NOCNYCH GOBLINÓW.
ZASADY SPECJALNE:
HANDLARZ NIEWOLNIKÓW:
W trakcie rozgrywania sekwencji po potyczce model, który w nie wykonywał rzutu na TABELĘ POWAŻNYCH OBRAŻEŃ!, może podjąć próbę pozyskania niewolników. Bohater nie generuje Kostki Eksploracji w trakcie sekwencji po potyczce oraz nie może brać udziału w Handlu. Należy wykonać rzut K6 na pozyskanie niewolników. Wynik 3+ oznacza, że łowca niewolników pozyskał K3 niewolników, którzy na początku kolejnej potyczki zostają umieszczeni w odległości do 6” od bohatera. Ponadto niewolnicy nie są wliczani do limitu modeli w drużynie oraz nie są brani pod uwagę na potrzeby testu rozbicia.
     Niewolnicy, jeśli przeżyją potyczkę mogą zostać sprzedani w fazie eksploracji, za wartość równą kosztowi rekrutacji lub dołączeni do Nocnych Goblinów jako nowi rekruci (zobacz ROZDZIAŁ XV: EKWIPUNEK).



środa, 3 czerwca 2015

Zaginiony w akcji :)

     Podążając za filmoteką można stwierdzić, że "zaginąłem w akcji"... ale tak na prawdę to ostatnimi czasy pochłonął mnie największy jak na razie w życiu (zaraz po małżeństwie - joke - a może i nie) projekt.
     Projekt około modelarski, tylko skala modelu zdecydowanie większa :) Mianowicie kończę budowę wymarzonego domu. Coś co nadal wydaje mi się wielką abstrakcją, jakby kształtem majaczącym we mgle który z każdą chwilą staje się coraz bardziej wyraźny i realny ale jeszcze nie można dostrzec w nim ostatecznych konturów. A tak najnormalniej w świecie chcę się w końcu wyprowadzić z ciasnego M3 na włości, gdzie będę miał ponownie "swój" pokój - "swój" azyl... coś co kiedyś posiadałem ale zagarnęły to moje pociechy.
     W związku z tym, że jestem na etapie wykańczania się fizycznie i psychicznie, wykańczania domu i budżetu niewiele czasu mogę poświęcić na hobby... nad czym bardzo ubolewam. Bo niby mam blisko trzydzieści postów czekających na zredagowanie i kilkanaście figurek wymagających tak zwanego muśnięcia pędzlem - to najnormalniej w świecie nie mam na to czasu, siły i po prostu ochoty.
     W związku z tym, że chcę zakończyć ten wpis optymistyczne to mam nadzieję, że jeszcze w tym miesiącu uda mi się opublikować kilka postów aczkolwiek nie mogę niczego obiecać.
     Ten wpis to coś w rodzaju "usprawiedliwienia" jaki kieruję do ludzi odwiedzających Fantasy w miniaturze, w końcu 10k odwiedzin zobowiązuje :)