25.08.2014

Centigor

     Przez ostatni miesiąc nawet nie spoglądałem w kierunku pędzli i farb przede wszystkim ze względu na pogodę i panujące wysokie temperatury które skutecznie ograniczały mój zapał w tej materii. Jednak sierpień jest chłodny i burzowy, przynajmniej na południu Polski, a taki klimat dużo bardziej sprzyja paćkaniu pacynek. Więc w zeszłym tygodniu kiedy tworzyłem przeróżne karty do systemu Warheim FS pomyślałem sobie - jak nie teraz to kiedy i ... pojawił się dylemat co pomalować z dosyć bogatego wachlarza możliwości. Mam kilka niedokończonych projektów: banda krasnoludów, dzikie orki, armię jaszczuroludzi, bandę zwierzoludzi i jeszcze parę innych figurek, które cierpliwie czekają na swoją kolej. 
     Wybór padł na figurkę Ghorros Warhoof firmy Games Workshop, który będzie reprezentował model Centigora do bandy Zbrojnego stada Zwierzoludzi z systemu Warheim.  Postanowiłem, że nie będę się nad nim za bardzo rozczulał i zrobię sobie taki "speed painting", efekt jak najbardziej zadowalający.
     Tym oto sposobem aby zakończyć projekt muszę jeszcze pomalować 8 modeli.

CENTIGOR:
LICZBA MODELI W DRUŻYNIE: 0-1
KOSZT REKRUTACJI: 90 ZK
PODSTAWKA: 50 X 25 MM
     Centigory są plugawą krzyżówką czworonożnych stworzeń, takich jako koń czy wół i dwunożnych bestii Chaosu, połączoną w jedno wypaczającą mocą Chaosu. Posiadanie zadniej części swych czworonożnych przodków daje im wielką szybkość i siłę, podczas gdy humanoidalny tors umożliwia korzystanie z ciężkich broni.
     I tak silne, żywotne i prymitywne Centigory są naprawdę potężnymi stworzeniami. Nie są za to zbytnio zwinne, a wielkiej sile nie towarzyszy zręczność, którą umożliwiałaby wprawne korzystanie z przedmiotów. Centigory są zawzięte i wredne, a ich niezdarność i niezręczność jest powodem głębokiej zazdrości wobec stworzeń, których ciała i umysły są znacznie bardziej zestrojone przez naturę.
     Centigory żyją głównie na północnych i wschodnich rubieżach Starego Świata, gdzie drzewa ustępują miejsca stepom. Występują również na przedgórzu Gór Środkowych, czyniąc miejsce w samym sercu Imperium wielce niebezpiecznym. Centigory są stworzeniami wędrownymi i nie zakładają osad czy nawet obozowisk, uznając za wystarczającą ochronę klify i skały.
     Centigory nie potrafią wytwarzać narzędzi ani broni, co skłania je do częstego szukania pomocy w zbrojnych stadach. Kiedy dochodzi do zebrania stad, Centigory najczęściej odpowiadają na zew Zwierzoludzi. Kiedy Hersztowie przeprowadzają rytuał rycia run na Głazach Zbornych, wodzowie barbarzyńskich Centigorów mogą jedynie zostawić pod kamieniem swe odchody, co jest jednoznaczne z ich przystąpieniem do wojny. Kiedy Zwierzoludzi obserwują rytuały, Centigory kroczą dumnie, okazując jawnie brawurę, wlewając w siebie tyle zrabowanego wina, ile zdołają i przechwalają się wokół. Zwierzoludzie ignoruję te popisy, akceptując je jako część natury Centigorów.
     Bez względu na pijaństwo, a może dzięki niemu, Centigory odgrywają w świecie Zwierzoludzi istotą rolę. Używa się ich jako posłańców Szamanów - odbierają wiadomości kompletnie pijane i dostarczają je w podobnym stanie. Centigory niewiedzą co przenoszą i powiada się, że przekazując wiadomości, mówią nie swoim głosem. Czasami jest to głos Szamana, który przekazał im informację, kiedy indziej przemawiają przerażającym, dobywającym się nie wiadomo skąd głosem, w którym słychać krzyki potępionych. Kiedy wschodzi słońce, a stado rusza spod Głazu Zbornego, by toczyć wojnę przeciwko Ludziom. Centigory otrząsają się z alkoholowego zamroczenia, biorą broń Zwierzoludzi i galopują u ich boku. Nawet na polu bitwy potrafią nadal żłopać pokaźne ilości alkoholu, który wprowadza je w stan skrajnego okrucieństwa i pogłębia skłonność do przemocy.







BROŃ/PANCERZ: Centigor posiada SZTYLET i WŁÓCZNIĘ, gracz wedle uznania może wyposażyć stwora w dodatkowy oręż i pancerz z LISTY EKWIPUNKU ZBROJNEGO STADA ZWIERZOLUDZI.
ZASADY SPECJALNE:
ALKOHOLIZM:
Zgorzkniałe, uzależnione od alkoholu Centigory mają skłonność do wypijania przed walką ogromnych ilości nikczemnego piwa oraz skradzionego wina i wódki. Duże ilości alkoholu pochłaniane przez Centigory wprowadzają te agresywne i podłe stwory w rodzaj pijackiego szału, który pozwala im toczyć długie i krwawe walki.
     Na początku każdej tury, w fazie rozpoczęcia tury należy wykonać rzut K6. Wynik 1 oznacza, że w tej turze Centigor podlega efektom zasady specjalnej GŁUPOTA; rezultat 2-5 oznacza, że Centigor przezwyciężył działanie alkoholu, zaś wynik 6 oznacza, że do końca tury Centigor podlega efektom zasady specjalnej FURIA. 
CENTAUR: modele Centigorów osadzone są na tak zwanej kawaleryjskiej podstawce o wymiarach 25x50 mm, a stwory z racji budowy łączącej cechy dużego czworonoga i humanoida podlegają następującym zasadom:
- Centigor może używać oręża do walki wręcz i broni dystansowej oraz tarczy tak, jak modele piesze.
- Zwierzoczłek używający włóczni korzysta z zasad kawalerii.
- Centigor nie jest DUŻYM CELEM i nie podlega zasadom Ochrony Pancerza dla modeli kawaleryjskich.
- Stwór w odróżnieniu od modeli pieszych, może pokonywać bez żadnych kar do ruchu przeszkody mierzące nie więcej niż 2”.
TRATOWANIE: Centigory, oprócz oręża, używają w walce także kopyt i pazurów, którymi tratują i szarpią swych wrogów. Centigory w czasie walki wręcz otrzymują dodatkowy ATAK traktowany jak BROŃ NATURALNA. 

Cytat z Warheim Fantasy Skirmish by Quidamcorvus -> blog.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz