Ogry są wielkimi, brzydkimi humanoidami, które nade wszystko
uwielbiają walczyć i zabijać. Nie mają jednak jednoznacznie
określonych zapatrywań i wynajmują swoje usługi temu, kto
więcej zapłaci. Ogry nie są nadzwyczaj okrutne, a raczej brutalne i
mają mało respektu wobec słabszych i bezbronnych. Dawniej
należały do rasy ludzkiej, lecz zostały skażone w odległej przeszłości na skutek
oddziaływania Chaosu na ich północną ojczyznę. Ogry były niegdyś pospolite w Norsce,
a nawet w północnych częściach Starego Świata, lecz obecnie w Starym Świecie są rzadką
i wymierającą rasą. Ogry zamieszkują w rozrzuconych po całych Górach Lamentu
królestwach, daleko na wschód od Starego Świata. Włóczą się po całym świecie, by
walczyć jako najemnicy i znęcać się nad słabszymi od nich, czyli w zasadzie prawie
wszystkimi. Ku rozpaczy cywilizowanych ras, górskie dziedziny Ogrów stały się zbyt
ciasne, by pomieścić ich stale rosnącą liczbę.
Wydaje się, że Ogry żyją głównie dla dwóch przyjemności, by walczyć i jeść.
Prosta filozofia życiowa Ogrów znajduje swoje odbicie w wierzeniach, a ich główny
bóg nazywany jest Przepastnymi Trzewiami. I choć systemy trawienne Ogrów zdają się
niczym w porównaniu z Trollami, to i tak Ogry jedzą prawie wszystkie rośliny i
zwierzęta jakie uda im się zebrać lub upolować, a nazwy nadawane innym rasom są
nieodmiennie związane z jedzeniem i podobnymi tematami. Nienasycony głód Ogrów
wyjałowił Ogrze Królestwa i coraz częściej, niewielkie zwiadowcze drużyny składające się
z kilku Ogrów urządzają grabieżcze wypady do zewnętrznego świata.
Kompania Ogrów to przerażający widok – przepocona, bezmyślna masa
wojowników o ogromnych cielskach, wspierana przez pochodzące z epoki
lodowcowej pierwotne bestie o ostrych kłach, która rozgniata przeciwnika niczym
imperialny czołg parowy. Główną siłą Ogrów pozostaje niszczycielskie uderzenie
szarży. I pomimo, że na polu bitwy przewaga liczebna będzie leżeć najczęściej po
stronie przeciwnika, to Ogry są przy tym bardzo odporne i ciężko zadać im straty.
Ogry to masywne stwory, którymi kieruje głód niszczenia. Są bezlitosne i
czerpią radość z faktu, że ich tężyzna fizyczna pozwala im narzucać swą wolę innym.
Ogry dają przeciwnikom wybór – ci mogą oddać im swoje skarby albo zostać
zmiażdżeni, by następnie oddać im swoje skarby. Ogry nie dbają o to, którą z opcji
przeciwnik wybierze. Ogry są najemnikami i tyranami, a w ich naturze leży
niezaspokojona żądza, dziki głód jadła, bogactwa i władzy.
Ogry mówią swoim własnym, sapiącym i warczącym językiem znanym jako
grumbarth, chociaż wielu z nich zna język Norski, a kilku ma pojęcie o językach Starego
Świata. Ogry noszą proste ubrania, zwykle z naturalnych futer i skóry albo materiałów,
które ukradli lub kupili od Ludzi. Preferują potężne bronie obuchowe i sieczne.
Wielkie, brutalne i skłonne do przemocy Ogry są prymitywnymi i prostymi
stworzeniami, które wiedzą czego chcą i wykorzystują swą tężyznę fizyczną, by to
dostać. Ogry nie zastanawiają się i po prostu zabijają tych, których nie rozumieją. Ich
szarża na wprost jest ulubionym sposobem przełamywania oporu i metodą zdobycia
tego, co jest im potrzebne. Wszystko, czego Ogry chcą, to władza, szacunek, bogactwo
i - być może tego pragną najbardziej – niekończący się zapas mięsa. Ogry są zachłanne
i często biorą więcej niż potrzebują, a ich zwierzęca natura składa je do zabrania
wszystkiego, co się da. Jedyną metodą powstrzymania ich jest wykazanie się większą od
nich siłą. Ponieważ Ogry są dość nierozgarnięte, czasami trzeba „wykazać się większą
siłą” kilka razy, zanim ostatecznie ustąpią.
/cyt. Podręcznik do Warheim FS, Mitterherbst by Quidam Corvus/
ABC
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz