Zwiadowcza kompania z Królestw Ogrów


     Ogry są wielkimi, brzydkimi humanoidami, które nade wszystko uwielbiają walczyć i zabijać. Nie mają jednak jednoznacznie określonych zapatrywań i wynajmują swoje usługi temu, kto więcej zapłaci. Ogry nie są nadzwyczaj okrutne, a raczej brutalne i mają mało respektu wobec słabszych i bezbronnych. Dawniej należały do rasy ludzkiej, lecz zostały skażone w odległej przeszłości na skutek oddziaływania Chaosu na ich północną ojczyznę. Ogry były niegdyś pospolite w Norsce, a nawet w północnych częściach Starego Świata, lecz obecnie w Starym Świecie są rzadką i wymierającą rasą. Ogry zamieszkują w rozrzuconych po całych Górach Lamentu królestwach, daleko na wschód od Starego Świata. Włóczą się po całym świecie, by walczyć jako najemnicy i znęcać się nad słabszymi od nich, czyli w zasadzie prawie wszystkimi. Ku rozpaczy cywilizowanych ras, górskie dziedziny Ogrów stały się zbyt ciasne, by pomieścić ich stale rosnącą liczbę. 
     Wydaje się, że Ogry żyją głównie dla dwóch przyjemności, by walczyć i jeść. Prosta filozofia życiowa Ogrów znajduje swoje odbicie w wierzeniach, a ich główny bóg nazywany jest Przepastnymi Trzewiami. I choć systemy trawienne Ogrów zdają się niczym w porównaniu z Trollami, to i tak Ogry jedzą prawie wszystkie rośliny i zwierzęta jakie uda im się zebrać lub upolować, a nazwy nadawane innym rasom są nieodmiennie związane z jedzeniem i podobnymi tematami. Nienasycony głód Ogrów wyjałowił Ogrze Królestwa i coraz częściej, niewielkie zwiadowcze drużyny składające się z kilku Ogrów urządzają grabieżcze wypady do zewnętrznego świata. 
     Kompania Ogrów to przerażający widok – przepocona, bezmyślna masa wojowników o ogromnych cielskach, wspierana przez pochodzące z epoki lodowcowej pierwotne bestie o ostrych kłach, która rozgniata przeciwnika niczym imperialny czołg parowy. Główną siłą Ogrów pozostaje niszczycielskie uderzenie szarży. I pomimo, że na polu bitwy przewaga liczebna będzie leżeć najczęściej po stronie przeciwnika, to Ogry są przy tym bardzo odporne i ciężko zadać im straty. 
     Ogry to masywne stwory, którymi kieruje głód niszczenia. Są bezlitosne i czerpią radość z faktu, że ich tężyzna fizyczna pozwala im narzucać swą wolę innym. Ogry dają przeciwnikom wybór – ci mogą oddać im swoje skarby albo zostać zmiażdżeni, by następnie oddać im swoje skarby. Ogry nie dbają o to, którą z opcji przeciwnik wybierze. Ogry są najemnikami i tyranami, a w ich naturze leży niezaspokojona żądza, dziki głód jadła, bogactwa i władzy. 
     Ogry mówią swoim własnym, sapiącym i warczącym językiem znanym jako grumbarth, chociaż wielu z nich zna język Norski, a kilku ma pojęcie o językach Starego Świata. Ogry noszą proste ubrania, zwykle z naturalnych futer i skóry albo materiałów, które ukradli lub kupili od Ludzi. Preferują potężne bronie obuchowe i sieczne. 
     Wielkie, brutalne i skłonne do przemocy Ogry są prymitywnymi i prostymi stworzeniami, które wiedzą czego chcą i wykorzystują swą tężyznę fizyczną, by to dostać. Ogry nie zastanawiają się i po prostu zabijają tych, których nie rozumieją. Ich szarża na wprost jest ulubionym sposobem przełamywania oporu i metodą zdobycia tego, co jest im potrzebne. Wszystko, czego Ogry chcą, to władza, szacunek, bogactwo i - być może tego pragną najbardziej – niekończący się zapas mięsa. Ogry są zachłanne i często biorą więcej niż potrzebują, a ich zwierzęca natura składa je do zabrania wszystkiego, co się da. Jedyną metodą powstrzymania ich jest wykazanie się większą od nich siłą. Ponieważ Ogry są dość nierozgarnięte, czasami trzeba „wykazać się większą siłą” kilka razy, zanim ostatecznie ustąpią. /cyt. Podręcznik do Warheim FS, Mitterherbst by Quidam Corvus/
ABC


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz