Poganiacze klanu Moulder


     Skaveny należące do klanu Moulder mają swoje gniazdo w Piekielnej Jamie. Kopalnie metropolii są pełne Upiorytu, minerału używanego przez Klan i zapewniającego tak wspaniałe efekty jego przerażającej pracy. Mistrzowie Mutatorzy kształtują ciało i kości niczym rzeźbiarz glinę, hodując lub konstruując bestie, które zasilają armie Szczuroludzi. 
     Mistrzowie Ciałokształtowania ze względu na kontakt z Kamieniem Przemian, którego używają w swych eksperymentach to coś więcej (lub mniej) niż typowi Szczuroludzie. Opowiada się historie o noszących sztandary klanu Moulder mutantach, których ciała zostały wypaczone, zdeformowane i opancerzone, chirurgicznie przekształcone albo odrażająco odmienione. Mistrzowie Mutatorzy manipulują budową anatomiczną stworzeń w podobny sposób, jak spaczinżynierowie klanu Skryre zajmują się mechanicznymi machinami, a rezultaty biologicznych eksperymentów są często równie przerażające co bluźniercze. Olbrzymie szczury i Szczurogry to tylko dwa przykłady porażającej inwencji klanu Moulder. 
     Klan Moulder nie tylko tworzy monstra stworzone do walki ale także nauczył się kontrolować plugawe bestie. Poganiacze z niezwykłą zręcznością władają biczem i potrafią zapędzić ohydną menażerię prosto na zbliżające się formacje wroga, gdzie stwory zadają znaczne straty. Poza polem bitwy poganiacze tresują swe bestie do walki, szczując je na siebie nawzajem. Silne stwory przeżyją, słabe i głupie giną. 
     Misja klanu Moulder jest prosta: stworzyć za pomocą chirurgii lub mutacji najbardziej efektywną biologiczną maszynę do zabijania, jaką można sobie wyobrazić. Te bestie nie tylko wypełniają szeregi armii klanu, ale są także sprzedawane innym klanom, gdzie służą jako zwierzątka hodowlane, ochroniarze lub oddziały szturmowe. Cele klanu Moulder zostały niemal zrealizowane i teraz Mistrzowie Ciałokształtowania pracują pilnie, by twory osiągnęły szczyt możliwości. Respekt i podziw pozostałych klanów wobec klanu Moulder są zaiste zasłużone. 
     Niesamowite twory zwiększają prestiż klanu i jego wpływy w Podmroku, ale wśród pozostałych Skavenów szepcze się, że Moulder knuje coś znacznie bardziej niebezpiecznego i złowieszczego. Nikt nie potrafi powiedzieć z pewnością, co to takiego, ale nagły napływ nowych i przerażających tworów z Piekielnej Jamie wywołuje niepokój wielu klanów. 
     Bestie stanowią stały element metod działania i strategii klanu Moulder. Najważniejszymi żołnierzami w każdej armii klanu są poganiacze, którzy kierują na wrogów hordy olbrzymich szczurów, Szczurogrów i roje zmutowanych bestii. Klanbracia, najczęstszy typ wojowników w innych klanach, stanowią tylko uzupełnienie w szeregach sił klanu Moulder. Główną siłę uderzeniową stanowią różnorakie potwory. Menażeria przerażających stworów klanu wydaje się nieskończona i zawiera szeroki wybór zmutowanych lub chirurgicznie zmienionych bestii. Bluźniercze stwory hodowane przez Klan Moulder pochodzą od potworów, które albo zostały schwytane na lodowych pustkowiach Kisleva albo w puszczach Imperium. W rezultacie poganiacze z Klanu Moulder są również mistrzami w chwytaniu żywej zdobyczy. 
     Powiada się, że każdy z biologicznych koszmarów klanu Moulder ma wpojone ograniczenie, które uniemożliwia mu skrzywdzenie Skavenów macierzystego klanu. Dodatkowo stworzenia te są bezwzględnie posłuszne poganiaczom i mistrzom klanu, co czyni z nich potencjalnie niebezpieczną inwestycję. Jeśli klient stanie się wrogiem klanu, powinien bacznie przyglądać się przetrzymywanym u siebie stworom klanu Moulder. 
     Rada Trzynastu postrzega klan Moulder jako cenne narzędzie. Tworzone przezeń bestie są groźne i przydatne nie tylko na polu bitwy. Wykazują niedoścignioną sprawność bojową, a także wzbudzają grozę wśród wrogów Skavenów. Sam widok olbrzymich szczurów lub gromady wściekłych Szurogrów może rozproszyć szeregi wroga jeszcze przed starciem. 
     Klan Moulder szczyci się usługami, jakie oferuje wymagającym i bogatym wodzom Skavenów. Wiele z tworów jest przeznaczonych na sprzedaż, a klan z dumą podejmuje się tworzenia bestii według wymogów klienta. Rada Trzynastu chętnie korzysta z tej możliwości i niemal każdy Pan Rozkładu jest dumnym posiadaczem przynajmniej jednego Szczurogra. Dwóch lub trzech członków Rady Trzynastu posiada koszmarne stworzenia, które oglądało niewielu poza Mistrzami Ciałokształtowania. 
     Mistrzowie Mutatorzy zaprzęgają swoje umiejętności do kształtowania ciał, ale są także doskonałymi specjalistami w sztuce leczenia. Z pomocą maści z Upiorytu potrafią wyleczyć każdą ranę i udoskonalić dowolne ciało. Najstarsi Panowie Rozkładu żyją tak długo między innymi dzięki częstemu przyjmowaniu środków alchemicznych, wytworzonych przez Klan Moulder. /cyt. Podręcznik do Warheim FS, Mitterherbst by Quidam Corvus/
 
ABC

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza