Na terenie Imperium działają nieliczne kulty Nurgla, który zdaje się
bardziej cieszyć z pojedynczych nosicieli chorób niż
zorganizowanych grup wyznawców. Te zbory, które istnieją i
przetrwały próbę czasu, organizują się w większych miastach, na
spotkania wybierając kanały i wysypiska odpadków. Tego rodzaju
miejsca kojarzą się kultystom Nurgla z brudem i cierpieniem wywołanym zsyłanymi
przez niego chorobami. Cechą wspólną tych organizacji jest to, że opierają się na liczbie
siedem, poświęconej Nurglowi.
Dzieci Zagłady to sekta przekonana, że Sigmar zginął z ręki innych bogów. Jego
boskie ciało gnije, a wyciekające zeń jady zatruwają cały świat. Kultyści uważają, że
Nurgle jest jedynym zbawieniem ludzkości, bowiem tylko jego łaska może ochronić
przed plagą Sigmara. Przyjmując jego wiarę, można uniknąć straszliwego końca, jaki
przyniesie ze sobą pośmiertna zaraza, której źródłem jest Młotodzierżca. A ci, którzy
przetrwają zapoczątkują, nową epokę, pełną szczęścia i radości.
Kult Dzieci Zagłady powstał w Marienburgu w AS1111, kiedy ludność
Imperium dziesiątkowała Czarna Plaga, a stosy trupów piętrzyły się na ulicach miast i
osad. Ludność Marienburga ruszyła ku świątyniom, by błagać bogów o pomoc.
Bogowie milczeli, śmierć czyhała na każdym kroku i nikt, biedny czy bogaty, nie miał
pewności czy następnego dnia nie wyzionie ducha. Kiedy wydawało się, że sytuacja już
nie może być gorsza, zaatakowali Skaveni.
Wśród uciekających przed Szczuroludźmi była grupa prezbiterów Sigmara.
Kapłani zabarykadowali się w świątyni, licząc na to, że grube mury ochronią ich przed
szalejącym na ulicach tłumem. Gdy Szczuroludzie polowali na ulicach miast, grupa
przerażonych mieszkańców Marienburga zaczęła dobijać się do bram świątyni.
Wystraszeni kapłani zebrali niewielkie zapasy żywności i zeszli do katakumb, chcąc
wśród grobowców przeczekać zagładę miasta. Ledwie zniknęli pod główną nawą, tłum
rozbił bramę i wtargnął do świątyni. Jak jeden mąż padli na kolana i zaczęli wzywać
Sigmara, aby ocalił ich, ale widząc tchórzostwo swych sług Młotodzierżca pozostał
głuchy na ich modlitwy. Wtedy jeden z najbardziej zdesperowanych kapłanów wezwał
na pomoc Nurgla. Ledwie wypowiedział imię Pana Rozkładu, do uszu zrozpaczonych
kapłanów dobiegły krzyki mordowanych. Skaveni wbiegli w tłum biedaków, powalając
i chwytając każdego, kto stanął im na drodze.
Przekonani, że zostali opuszczeni i zdradzeni przez Sigmara, kapłani zwrócili
się ku Nurglowi, z szacunkiem spoglądając na tego z nich, który jako pierwszy wezwał
imienia Mrocznego Bóstwa. Dla wszystkich stało się jasne, że Sigmar nie odpowiedział
na modły, więc zapewne jest martwy, a oni całe dotychczasowe życie poświęcili
kłamstwu. Jeden po drugim kapłani przyjęli wiarę Nurgla.
Dzieci Zagłady wykonują polecenia ostatniego ze zdradzieckich kapłanów,
który nadal cieszy się niezmierzonymi łaskami Pana Rozkładu. Mimo iż upłynęło
półtora tysiąca lat, ów przeklęty prezbiter, który jako pierwszy wezwał Władcę Much i
przeciągnął braci na nową wiarę, wciąż żyje, choć urodził się jako człowiek, już od
wieków nim nie jest, bowiem został nagrodzony formą Wielkiego Nieczystego i przyjął
imię Be’la’krothrogor (co w mrocznej mowie znaczy Plugawy Książę). Z tajemnych
komnat pod kanałami Marienburga jego zaufani akolici ruszają w świat, by wcielać w
życie plany koszmarnego władcy.
Plugawemu Księciu usługuje dwudziestu jeden akolitów, którzy działają we
wszystkich dużych miastach Imperium. Każda komórka organizacji składa się z
siedmiu do czternastu kultystów, z których mniej więcej połowa jest świadoma
prawdziwej natury i celów organizacji. Większość komórek działa na wysypiskach
śmieci i w kanałach, choć niektóre penetrują także dzielnice biedoty.
Choć może to zabrzmieć dziwnie, członkowie kultu nade wszystko obawiają
się zarazy. Z całą mocą wierzą, że Sigmar, jeśli kiedykolwiek naprawdę został bogiem,
dawno już nie żyje. Akceptując tę ponurą prawdę, członkowie zboru działają na rzecz
tego, czego naprawdę się obawiają - przemijania i rozkładu wszelkiego życia. Aby
zatrzymać lub spowolnić ów nieubłagany proces we własnych ciałach, oddają cześć
Nurglowi, szerząc kolejne zarazy i wciągając chorych do organizacji.
Dzieci Zagłady aktywnie poszukują nowych członków, choć nie czynią tego
otwarcie. Rozsiewają zarazy i czekają, aż ta zacznie zbierać plony. Kiedy plaga zaczyna
dziesiątkować ludność, kultyści wykorzystują swoje wpływy, nakazując odcięcie osady
od świata i wprowadzenie kwarantanny. Kiedy przychodzi najczarniejsza godzina
rozpaczy i strachu, kultyści przekonują uwięzionych Ludzi, że bogowie porzucili
swoich wyznawców, ale istnieje sposób, by znaleźć wybawienie od śmierci.
Nieszczęśnicy, którzy uwierzą w bluźniercze kazania, zostają wciągnięci do kultu i
wyprowadzeni w dzicz, a reszta chorych staje się żerem dla Zwierzoludzi.
Dzieci Zagłady spotykają się w nieregularnych odstępach czasu, aby w świetle
przeklętego księżyca Chaosu, Morrslieba, odprawiać rytuały ku czci swego plugawego
pana. Obrzędy zwykle odbywają się w miejscach odosobnionych, gdzie kultyści mogą
do woli plugawić ziemię magią czarnoksięską i swoimi odchodami. Na specjalne okazje
rozpalają ogromne ogniska, a po wygłoszeniu bluźnierczych modłów do Nurgla piją
obrzydliwy wywar z krwi, alkoholu i płynnego, rozkładającego się ciała. Oszołomieni
jego działaniem tańczą w ciemności, przystając tylko po to, by kosztować gnijących
owoców i mięsiw. Obrzęd kończy się o świcie, kiedy uczestnicy ceremonii wspólnie
wymiotują do ogniska, zwracając całą zgniliznę, jaką spożyli czyniąc z niej ofiarę dla
Nurgla.
/cyt. Podręcznik do Warheim FS, Mitterherbst by Quidam Corvus/
BOHATEROWIE
WTAJEMNICZONY
Stan liczbowy: 0/1 - PEPE
Wpisy na blogu:
Figurkowy Karnawał Blogowy ed. CIII - "She's A Lady" - Wtajemniczony Kultu Dzieci Zagłady #1
***
AKOLITA
Stan liczbowy: 0/2 - PEPE
Stan liczbowy: 2/2 - MIKI
Wpisy na blogu:
***
ODRZUCONY
Stan liczbowy: 0/1 - PEPE
Stan liczbowy: 1/1 - MIKI
Wpisy na blogu:
***
NURGLINGI
Stan liczbowy: 5/5 - PEPE
***
PLAGOGORY
Stan liczbowy: 0/3 - PEPE
***
OGR CHAOSU
Stan liczbowy: 0/1 - PEPE
Stan liczbowy: 0/1 - MIKI
Wpisy na blogu:
***
TROLL CHAOSU
Stan liczbowy: 0/1 - PEPE
Stan liczbowy: 0/1 - MIKI
Wpisy na blogu:
***
MACHINY
ZAPRZĘG
Stan liczbowy: 0/1 - PEPE
Stan liczbowy: 0/1 - MIKI
Wpisy na blogu:
***
RYDWAN
Stan liczbowy: 0/1 - PEPE
Stan liczbowy: 0/1 - MIKI
Wpisy na blogu:
***
KULT DZIECI ZAGŁADY
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz