Głębokie lasy są schronieniem dla dotkniętych skazą Chaosu
Zwierzoludzi. Nie są to stworzenia powstałe w sposób naturalny.
Pojawiły się po wybuchu Wrót Pradawnych, który zasypał pyłem
Kamienia Przemian cały świat. Wywołało to przerażające mutacje
wśród przodków Ludzi i zwierząt na całym świecie.
Zwierzoludzie to koszmarny pomiot tamtych pokoleń. Nie są ani ludźmi, ani
zwierzętami. To Dzieci Chaosu - przerażające hybrydy różnych gatunków. Ich
liczebności można się tylko domyślać ale z pewnością są to najliczniej występujące
stwory Chaosu. Uczeni zgłębiający mroczną wiedzę podejrzewają, że Ludzie mogą
ustępować Zwierzoludziom pod względem liczebności. Zbrojne stada przemierzają
puszcze i pustkowia Imperium, zapuszczając się nawet poza jego granice. Najliczniejsze
bandy grasują w Drakwaldzie i w Lesie Cieni. Stanowią nieustanne zagrożenie dla
podróżnych oraz dla małych wiosek i gospodarstw. Napadają zwykle w nocy,
wybierając samotne stanice i niewielkie osady. Mieszkańcy są bezlitośnie mordowani, a
domostwa plądrowane i palone do gołej ziemi.
Najsilniejsi z przywódców Zwierzoludzi potrafią niekiedy utrzymać władzę nad
hordami na tyle długo, by stały się poważnym zagrożeniem dla dużego miasta lub
nawet prowincji. Niekiedy hordy są tak wielkie, że zagrożone jest bezpieczeństwo
całego Imperium. Przed wyprawą Zwierzoludzie przybywają na wiec, odbywający się
w kręgu świętych głazów zbornych. Wśród olbrzymich kamiennych obelisków
wodzowie band walczą o przywództwo nad hordą. Najsilniejszy obejmuje władzę i
pobłogosławiony przez Szamanów wyrusza na zbrojną wyprawę na tereny Ludzi.
Nazwa Zwierzoludzie w pełni oddaje dwoistą naturę tych stworzeń, które łączą
w sobie cechy człowieka i któregoś z dzikich zwierząt. Większość mieszkańców Starego
Świata uważa, że Zwierzoludzie byli kiedyś ludźmi, którzy urodzili się z mutacjami i
dlatego zostali wygnani lub porzuceni w lesie, gdzie miały paść ofiarą dzikich,
drapieżnych zwierząt. Jeśli jednak Zwierzoludzie kiedykolwiek posiadali ludzką krew w
swoich żyłach, to było tak wieki temu. Zwierzoludzie nie są rasą naturalną. Ich początki
sięgają czasów tuż po zapadnięciu się Bram Niebios, z których wylała się fala Spaczenia,
pochłaniając przodków Ludzi i czyniąc z nich pierwszych Zwierzoludzi. Ci prymitywni
koczownicy zostali potwornie wypaczeni i zatracili wiele ludzkich cech na rzecz
zwierzęcych, stając się przodkami Zwierzoludzi. Pierwsi Zwierzoludzie żyli ukryci w
lasach, górach i jaskiniach, z czasem jednak zaczęli się łączyć w grupy, aby chronić się
przed ludźmi i uniknąć samotności. Zwierzoludzie zaczęli się rozmnażać w obrębie
własnych plemion i tak powstały różne, ustatkowane fizycznie gatunki. Te prymitywne
plemiona nie były złe i nie miały nic wspólnego z czczeniem Mrocznych Bogów, mimo
to Ludzie tępili je bezlitośnie. Wraz z drugą inwazją Chaosu, nadeszły kolejne zmiany,
także dla Zwierzoludzi, którzy stali się już dość liczni. Ludzcy wyznawcy Chaosu
przeniknęli do plemion Zwierzoludzi i przekonali ich, że inne rasy muszą ponieść karę
za wszystkie krzywdy, wyrządzone Zwierzoludziom. W dokonaniu zemsty mieli im
pomóc bogowie Chaosu, którzy uczynili ich takimi, jakimi są. Zwierzoludzie na
początku byli nieufni w stosunku do kultystów, ale z czasem zaczęli nabierać przekonań
o słuszności ich twierdzeń i większość plemion przeszła na stronę Chaosu.
Mimo iż to właśnie Ludzie wnieśli Kult Chaosu do ich plemion, Zwierzoludzie
nie zapomnieli wszystkich krzywd, jakich doznali. W związku z tym kultyści Chaosu
nie będący Zwierzoludźmi nie są u nich mile widziani. Niektórzy ze Zwierzoludzi,
którzy nie są tolerowani przez plemię z powodu wyglądu lub pochodzenia albo
niedobitki ze zniszczonego plemienia przyłączają się do Wojowników Chaosu, aby
wspólnie walczyć w imię Mrocznych Bogów. Jednak większą sympatią Zwierzoludzie
darzą demony. Pojawienie się jednego z nich zawsze traktowane jest jako wielkie
wydarzenie i znak przychylności bogów. Największy kontakt z demonami mają
Szamani, którzy w społeczeństwie Zwierzoludzi pełnią rolę kapłanów, gdyż większość
z nich posiada zdolność przemierzania Królestwa Chaosu, podróżując poza ciałem.
Szamani posługują się mocami charakterystycznymi dla danego boga, są też
najinteligentniejszymi ze wszystkich Zwierzoludzi i czasem mają większy wpływ na
plemię niż wódz.
Podobnie jak Skaveni, Zwierzoludzie mają kłopoty z wymawianiem słów
Mrocznej Mowy. Główną przeszkodą są zwierzęce pyski i gardła niedostosowane do
artykulacji pewnych sylab i dźwięków. W rezultacie muszą używać przedziwnej
mieszaniny gestów, chrząknięć, gwizdów i cmoknięć oraz słów zapożyczonych z
mrocznej nowy. Dla niewprawnego ucha jest to kakofonia na wpół zwierzęcych ryków
i sapnięć, a jeśli dodać do tego porykiwania, warkot lub syczenie, którymi Zwierzoludzie
lubią podkreślać wagę swych słów, nie można się dziwić, że niektórzy uczeni
kwestionują fakt istnienia języka Zwierzoludzi. Niezależnie od tych opinii, trzeba
przyjąć za pewnik, że Zwierzoludzie to inteligentna rasa, która potrafi się
porozumiewać. Pomimo tego, że niektóre osobniki w ogóle nie potrafią mówić,
Zwierzoludzie jako rasa z powodzeniem używają mrocznej mowy. Niejeden badacz
mógłby się zdziwić, gdyby usłyszał, jak skomplikowane potrafią być dysputy
prowadzone w stadzie. Ludzie nie potrafią i nigdy nie będą porozumiewać się
Zwierzomową. W rzadkich przypadkach kiedy Zwierzoludzie rozmawiają z
przedstawicielem innej rasy, używają podstawowych zwrotów mrocznej mowy, gestów
i mimiki. Zwierzomowy używają tylko w ostateczności, kiedy złoszczą się, nie mogąc
nawiązać kontaktu. Zwykle zaraz potem zabijają nierozgarniętego rozmówcę. /cyt. Podręcznik do Warheim FS, Mitterherbst by Quidam Corvus/
ABC
HERSZT ZWIERZOLUDZI
Stan liczbowy: 1/1
Wpisy na blogu:
Herszt Zwierzoludzi
SZAMAN ZWIERZOLUDZI
Stan liczbowy: 1/1
Wpisy na blogu:
Szaman Zwierzoludzi
BESTIGOR
Stan liczbowy: 0/1
Wpisy na blogu:
CENTIGOR
Stan liczbowy: 1/1
Wpisy na blogu:
Centigor
UNGOR
Stan liczbowy: bez ograniczeń
Wpisy na blogu:
Ungory - część pierwsza
Ungory - cześć druga
GRABIEŻCA
Stan liczbowy: 5/5
Wpisy na blogu:
Grabieżcy
HARPIA
Stan liczbowy: 5/5
Wpisy na blogu:
Harpie
GOR
Stan liczbowy: 0/5
Wpisy na blogu:
WILCZARZ CHAOSU
Stan liczbowy: 5/5
Wpisy na blogu:
Wilczarze Chaosu
MINOTAUR
Stan liczbowy: 0/1
Wpisy na blogu:
RYDWAN ZWIERZOLUDZI
Stan liczbowy: 0/1
Wpisy na blogu:
BOHATEROWIE
HERSZT ZWIERZOLUDZI
Stan liczbowy: 1/1
Wpisy na blogu:
Herszt Zwierzoludzi
***
SZAMAN ZWIERZOLUDZI
Stan liczbowy: 1/1
Wpisy na blogu:
Szaman Zwierzoludzi
***
BESTIGOR
Stan liczbowy: 0/1
Wpisy na blogu:
***
CENTIGOR
Stan liczbowy: 1/1
Wpisy na blogu:
Centigor
***
STRONNICY
UNGOR
Stan liczbowy: bez ograniczeń
Wpisy na blogu:
Ungory - część pierwsza
Ungory - cześć druga
***
GRABIEŻCA
Stan liczbowy: 5/5
Wpisy na blogu:
Grabieżcy
***
HARPIA
Stan liczbowy: 5/5
Wpisy na blogu:
Harpie
***
GOR
Stan liczbowy: 0/5
Wpisy na blogu:
***
WILCZARZ CHAOSU
Stan liczbowy: 5/5
Wpisy na blogu:
Wilczarze Chaosu
***
MINOTAUR
Stan liczbowy: 0/1
Wpisy na blogu:
***
MACHINY
RYDWAN ZWIERZOLUDZI
Stan liczbowy: 0/1
Wpisy na blogu:
***
ZBROJNE STADO ZWIERZOLUDZI
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz