niedziela, 30 marca 2014

Ungory - część pierwsza

     Kolejne modele do bandy Zbrojnego stada Zwierzoludzi które pomalowałem to Ungory. Docelowo ma ich być pięć ale sygnalista i chorąży jeszcze muszą się domalować i mam nadzieję, że wkrótce zagoszczą na moim blogu.

UNGOR:
LICZBA MODELI W DRUŻYNIE: 0+
KOSZT REKRUTACJI: 30 ZK
PODSTAWKA: 25 X 25 MM
 
     Ungory – czyli nie-do-końca-gory albo inne Gory – nie są tak silne i krzepkie jak Gory, lecz nadrabiają to z powodzeniem swą nikczemnością.
     Pod względem fizycznym są mniejsze od pozostałych Zwierzoludzi, a ich rogi, o ile mają jakieś, są mniejsze i jest ich mniej. Podczas gdy rogi Gorów są długie i okazałe, rogi Ungorów przypominają wyrostki kostne sterczące z ich czaszek. Z tegoż powodu Ungory nie są postrzegane przez Gory jako „prawdziwi” Zwierzoludzie. Jeśli chodzi o rasę Ludzi, ci w ogóle nie dostrzegają owej różnicy. Dla nich Ungory są równie przerażające - mają rogi czy nie, pozostają pokrętnym wybrykiem natury, który żyje, by mordować i niszczyć wszystko, co dobre i naturalne.
     Ungory zajmują w stadzie najniższy szczebel społeczny. W prymitywnych leżach, które służą Zwierzoludziom za domy, zbierają się najdalej od ognia i muszą stale walczyć o resztki jedzenia, które uda się im zdobyć. Równie często muszą uciekać się do wykradania pożywienia od Wilczarzy Chaosu, pożerają wijące się larwy i owady, wysysają szpik z kości i uciekają się do kanibalizmu, żerując na zwłokach poległych Zwierzoludzi. Z powodu swego niskiego statusu Ungory są skrajnie okrutne i złośliwe i wyżywają się na wrogach, jeńcach i dzikich zwierzętach, które trafią w ich łapy. Powoduje nimi nieustanna chęć zemsty na świecie, w którym się urodzili, a choć nie są tak potężne jak Gory, dysponują siłą wystarczającą do walki z ludźmi, których nienawidzą.
     Ungory są bardziej zwinnej od swych pobratymców, a ich żylaste ręce potrafią ryć runy, budować drewniane konstrukcje i naprawiać broń niezdarnych Gorów. I w ten sposób Ungory odgrywają w społeczeństwie ważną rolę, bowiem bez nich Gorom szybko zabrakłoby broni. Większość Ungorów rusza na pole bitwy uzbrojonych jedynie w prymitywne sztylety, jedynie niektóre władają twardym włóczniami, którymi przebijają wrogów i liche tarcze, którymi chronią swe pokraczne ciała o zaokrąglonych brzuchach.







BROŃ/PANCERZ: Ungor posiada SZTYLET, gracz wedle uznania może wyposażyć Zwierzoczłeka w dodatkowy oręż z LISTY EKWIPUNKU ZBROJNEGO STADA ZWIERZOLUDZI.
ZASADY SPECJALNE:
BERSERK, ZASADZKA.
CHORĄŻY:
W trakcie rekrutacji modelu, kosztem kolejnych 25 ZK można awansować jednego Ungora na chorążego drużyny
SYGNALISTA: W trakcie rekrutacji modelu, kosztem kolejnych 20 ZK można awansować jednego Ungora na sygnalistę drużyny. 
UNGOR: Ungory zdobywają doświadczenie podobnie jak inni stronnicy, ale nigdy nie mogą zostać bohaterami. Jeżeli w czasie sekwencji po potyczce w TABELI ROZWOJU Ungory uzyskają wynik Chłopak ma talent! rzut należy powtarzać póki nie uzyska się innego wyniku.
ŻYWE TARCZE: W stadach Zwierzoludzi słabsze i nikczemniejsze stworzenia w czasie bitew wykorzystywane są często jako mięso armatnie i żywe tarcze. W grze odzwierciedla to zasada zgodnie z którą Ungory, jeśli stoją w odległości do 2” od trasy szarży, automatycznie zdają test INICJATYWY i przejmują szarże, których celem są bohaterowie. Jeśli szarżujący model wzbudza STRACH, jako podstawę testu należy użyć wartości współczynnika CECHY PRZYWÓDCZE bohatera będącego celem szarży.

Cytat z Warheim Fantasy Skirmish by Quidamcorvus -> blog.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz