28.03.2021

Spartan Armoured Hoplites (8)#3

     Tym razem Spartanie odziani w średnie pancerze. Pancerz taki nosił nazwę linothorax. 

Kilka faktów z historii.
Linothorax. Pancerz ten był wykonany z wielu klejonych warstw lnianej tkaniny. Był on bardzo popularny w basenie morza Śródziemnego, ceniono go głównie ze względu na jego niewielką wagę oraz fakt, że nie nagrzewał się w porównaniu z pancerzami wykonanymi z metalu, co np w greckim klimacie mogło ogromnie ograniczyć siły jego właściciela, dodatkowo dawał dosyć dobrą obronę zarówno przeciwko broni strzeleckiej jak i ręcznej.

Cel na rok 2021: 140 miniatur
Do osiągnięcia celu pozostało: 106
Pomalowane: 34
 

 

6 komentarzy:

  1. Kolejna dobra robota malarska, a przy tym jeszcze czegoś z historii wojskowości się dowiedziałem!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Ja również co nieco przy okazji malowania tych modeli poszperałem w necie i dowiedziałem się różnych ciekawych rzeczy.

      Usuń
  2. A na podstawce to różne piaseczki i jakiś pigment, czy całkiem co innego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piasek + farby. Jeszcze nie opanowałem stosowania pigmentów, jakoś nie było czasu ;)

      Usuń