25.09.2013

Harpie (5)#1

    Już jakiś czas temu wspominałem, że mam modele do bandy Zwierzoludzi, które lada chwila skończę malować i będę mógł je pokazać na blogu. Ale dostałem WIĘKSZE zlecenie - od żony... pomalować kuchnię... i przedpokój... i łazienkę i... na szczęście nie rozpędziła się na resztę mieszkania :) bo pewnie nie prędko skończyłbym te Harpie.
    Długo zastanawiałem się jakie figurki wykorzystać na Harpie. Moje wyobrażenie tych stworzeń jest najbardziej zbliżone do tych z gry komputerowej Heroes of Might & Magic może dlatego, że tam pierwszy raz zetknąłem się z nimi. Niestety nie udało mi się znaleźć modeli, które choć trochę przypominałyby wyglądem te z HoMM. Tak więc miałem do wyboru trzy rodzaje, które znajdują się w mych zbiorach i wybór padł na modele z piątej edycji ponieważ najbardziej pasują mi do Zwierzoludzi.



HARPIA:
LICZBA MODELI W DRUŻYNIE: 0-5
KOSZT REKRUTACJI: 35 ZK
PODSTAWKA: 25 X 25 MM
    Harpie są szczególnie wstrętnymi Dziećmi Chaosu, skrzydlatymi stworami o ciałach kobiet. Z pewnej odległości wyglądają ponętnie i zgrabnie, a nawet mrocznie pociągająco, lecz przy bliższym przyjrzeniu się łatwo dostrzec ich prawdziwą naturę. Twarz Harpii jest zniekształcona i pokrętna, w jej oczach trudno doszukiwać się człowieczeństwa czy inteligencji, błyszczy w nich jedynie wrodzone okrucieństwo. Wargi Harpii nie przypominają warg kobiet, wyginają się w lubieżnym uśmiechu, ukazującym ostre niczym igły zęby, z których ścieka krew i ślina. Kończyny stworów nie są miękkie czy zgrabne, lecz twarde, o stalowych ścięgnach, które świadczą o ich nienaturalnej szybkości i zwinności.
    Większość Harpii zamieszkuje w jaskiniach Północnych Pustkowi i Krainy Trolli, ale część z nich ma swoje gniazda pośród drzew otaczających obozowiska Zwierzoludzi. Odczuwają tę samą siłę, która zmusza Zwierzoludzi do gromadzenia się i zarzynania jeńców w miejscach poświęconych Mrocznym Bogom. Kiedy Zwierzoludzie przeprowadzają swoje tajemne rytuały, Harpie obserwują ich z wyżyn konarów, gdzie czekają godzinami, aż Zwierzoludzie zasną po swych bluźnierstwach. Wtedy to Harpie sfruwają, by porwać kości ofiar złożonych przez Szamanów i kłócą się o każdy kąsek, który uda im się skraść.
Harpie są padlinożercami i lawirantami, wolą polować na chorych, strudzonych, rannych i umierających. Barbarzyńskie i dzikie stworzenia obsiadają drzewa, skąd niecierpliwie patrzą na gotujące się do boju stado, by ostatecznie spaść na ziemię, kiedy nadejdzie wróg. W czasie bitwy trzymają się w grupie i czekają na szansę zaatakowania tych, którzy są zbyt słabi lub ranni, by się bronić.
    Harpie, tak jak większość dzikich zwierząt, nie mają przywódcy i nie wiedzą, co to porządek. Ich skrzydła rzucają na ziemię przerażające cienie, a ich skrzekliwe wrzaski przecinają powietrze. Mieszkańcy Starego Świata uważają przelot Harpii za skrajnie zły omen, szczególnie, jeśli dostrzegą je nad miastem, wioską czy farmą. I słusznie - zbrojne stado Zwierzoludzi jest niedaleko.







BROŃ/PANCERZ: Harpie posiadają zdolność broń naturalna z cechą oręża SZYBKI. Harpie nigdy nie mogą używać oręża i pancerzy.
ZASADY SPECJALNE:
GŁÓD KRWI, LOT, ZWIERZĘ.
PRZEZNACZONY NA STRATY:
Harpie nie są Zwierzoludźmi i są dla Dzieci Chaosu stworzeniami o niewielkim znaczeniu. Uwzględniając ten stan rzeczy w momencie określania czy Zbrojne stado Zwierzoludzi musi wykonać test rozbicia, każdy Wyłączony z akcji! model Harpii liczony jest jako pół modelu.

Cytat z Warheim Fantasy Skirmish by Quidamcorvus -> blog.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz