Modelem który wybrałem aby reprezentował Szamana Zwierzoludzi do systemu Warheim miał być Malagor the Dark Omen. Jednakże obecnie model ten w sprzedaży dostępny jest tylko w żywicy której nie darzę sympatią. Druga sprawa to aspekt ekonomiczny, ponieważ zakup Malagora na ebay'u gdzie można go dorwać w metalu plus zakup rydwanu kosztowałby mnie dużo więcej niż Gorthor the Beastlord który już z rydwanem występuje. Dlatego też postanowiłem wybrać drugą opcję i to właśnie Gorthor został Szamanem Zwierzoludzi w mojej bandzie.
Tym razem wybrałem jaśniejszą farbę która pokryła skórę zwierzoczłeka w porównaniu do Herszta który to jest ciemny co najmniej jakby z Afryki pochodził :) W związku z tym, że większą część modelu okrywa płaszcz z futra to model malowało się całkiem szybko i przyjemnie, na emblematach z brązu zastosowałem efekt śniedzi aby trochę ożywić model łatwym w wykonaniu efektem.
SZAMAN ZWIERZOLUDZI:
LICZBA MODELI W DRUŻYNIE: 0-1
KOSZT REKRUTACJI: 55 ZK
PODSTAWKA: 25 X 25 MM
Szamani Zwierzoludzi są prawdziwie obrzydliwi, a ich brudne ciała pokrywa plątanina sierści, w którą wpleciono wszelkiego rodzaju prymitywne fetysze i mroczne talizmany. Poskręcane łby Szamanów okutane są często w postrzępione kaptury, a w ich dłoniach tkwią ciężkie kostury, które służą za broń i są oznaką pozycji w stadzie. Szamani pełnią w brutalnym, ponurym świecie Zwierzoludzi wyjątkową rolę. Nie muszą bronić się przed pozostałymi członkami swego stada, bowiem nikt nie ośmieliłby się nastawać na ich życie. Nawet najpotężniejszy herszt Zwierzoludzi nie odważyłby się zranić Szamana, gdyż to on głosi wolę Mrocznych Bogów, a ten, kto obraża Potęgi Chaosu, zapłaci najwyższą cenę.
Szamani "zrodzeni" są z magii Chaosu i władają nią z instynktowną łatwością. Otacza ich wyraźny nimb plugawej Dhar, a kiedy ich gniew rośnie, osnowa rzeczywistości wokół nich zniekształca się i rozmywa. Po ich przejściu korzenie drzew skręcają się i wiją, leśne poszycie wrze diaboliczną energią, a obrzydliwe insekty ścielą się im u stóp. Szamani potrafią ponoć przyjmować postać dzikich zwierząt, by tym lepiej śledzić Ludzi. Niezliczone są opowieści o krukach, sowach i lisach zwiastujących śmierć i wojnę. Podobne przesądy trawią ludzkie serca, szczególnie w leżących na uboczu osadach i wysuniętych posterunkach wojskowych.
Tak jak hersztowie uosabiają nienawiść ich rasy do człowieka, tak Szamani uosabiają obrzydzenie ich bogów do Ludzi. Bluźnierstwo przeciwko bóstwom człowieka jest ostatecznym uhonorowaniem Chaosu, a dla Szamanów Zwierzoludzi każda taka profanacja jest najważniejszym ze wszystkich rytuałów. Najbardziej błogosławieni są ci, którzy doradzając hersztom w niekończącej się wojnie z Imperium, doprowadzili do spalenia świątyń człowieka. Dla Szamanów ostatecznym aktem wiary jest zabicie kapłanów Ludzi na ich własnych ołtarzach, oddanie kału na poświęconej ziemi i stratowanie uświęconych artefaktów kopytami zbrojnego stada.
Kiedy zbrojne stada zbiorą się w hordę, Szamani odprawiają rytuały, a ich nieharmonijne ryki niosą się całymi milami. Wzywają moc Bogów Chaosu i przesycają stado szałem i nienawiścią. Składają w plugawych nabożeństwach ofiary z serc i żołądków jeńców, a Gory rzucają się w konwulsjach wokół Głazu Zbornego.
Zanim rytuał osiągnie swój punkt kulminacyjny, dochodzi do nieopisanych ekscesów, po czym fala bestii wylewa się z lasów, by zalać ziemie Starego Świata.
Szamani fizycznie przypominają Gory, jednak od reszty stada odróżnia ich kolor ślepi. Tęczówki ich oczu zdają się wrzeć kolorem uznawanym za bliski wyznawanemu bogu: błękitnym lub żółtym w przypadku Tzeentcha, zielonym albo brązowym w przypadku Nurgla, różowym lub szkarłatem w przypadku Slaanesha, czerwienią w przypadku Khorna (choć należy zaznaczyć, że Szamani Boga Krwi nigdy nie korzystają z zaklęć) oraz czerni w przypadku wyznawców Ducha Chaosu. Szamani podkreślają swoją funkcję w plemieniu poprzez ubiór, którego głównym elementem jest głęboki, ozdobny kaptur. Większość Szamanów dzierży bogato zdobione kostury. Częstym elementem wyposażenia jest także sztandar, udekorowany skalpami i kośćmi pokonanych przeciwników.
BROŃ/PANCERZ: Szaman posiada SZTYLET i KOSTUR RYKOWCA, gracz wedle uznania może wyposażyć model w dodatkowy oręż z LISTY EKWIPUNKU ZBROJNEGO STADA ZWIERZOLUDZI.
ZASADY SPECJALNE:
ZASADZKA
MAG: Szaman Zwierzoludzi zna jedno zaklęcie ze znanej mu DZIEDZINY CHAOSU odpowiadającej wybranemu przez stado Znakowi Chaosu lub DZIEDZINY DZICZY. Więcej informacji znajduje się w ROZDZIALE XXIIII: MAGIA.
ZASADY SPECJALNE:
ZASADZKA
MAG: Szaman Zwierzoludzi zna jedno zaklęcie ze znanej mu DZIEDZINY CHAOSU odpowiadającej wybranemu przez stado Znakowi Chaosu lub DZIEDZINY DZICZY. Więcej informacji znajduje się w ROZDZIALE XXIIII: MAGIA.
Cytat z Warheim Fantasy Skirmish by Quidamcorvus -> blog.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz