6.04.2014

Kupiec - Najemne Ostrze 3/36

     Model Kupca to model z zestawu Citizens of the Empire, Marchant and Scribe. Modele te pierwotnie były odlewane z metalu następnie GW wypuściło je w finecast by w końcu uśmiercić i wycofać z produkcji. Mi osobiście udało się zakupić model metalowy o dziwo na allegro, co mnie bardzo pozytywnie zaskoczyło bo myślałem, że jest już bezpowrotnie stracony dla moich zbiorów i będę musiał go zastąpić jakąś alternatywą np z Lead Adventures notabene równie dobrą.
     Co do samego modelu to całkiem przyjemny z wyjątkiem samego płaszcza który wyszedł tak jak widać, ale może to wynika z faktu, że nie lubię malować płaszczy.
     Malując Kupca postanowiłem, że nadam mu imię John, John Stamper. Idąc za ciosem nadałem również imiona dla Trefnisia oraz Ochroniarza. Poza tym postanowiłem dodać licznik w tytule aby było widać ile Najemnych Ostrzy udało mi się dotychczas pomalować, a ile do pomalowania jeszcze zostało.
     W samej grze Kupiec jest niezwykle pomocny jeżeli chodzi o zwiększenie dochodów dzięki swoim zasadom specjalnym, a jak uda mu się wylosować Nową Umiejętność to może wybrać jedną z trzech umiejętności które tylko potęgują jego skuteczność handlową.

KUPIEC:
LICZBA MODELI W DRUŻYNIE: 0-1
KOSZT REKRUTACJI: 40 ZK
ŻOŁD: 20 ZK
PRESTIŻ DRUŻYNY: +18 PUNKTÓW
PODSTAWKA: 20 X 20 MM

     Kupcy zajmują się handlem na wielką skalę. Przerzucają duże partie towaru z miasta do miasta, bezustannie szukając rynków, na których mogą najwięcej zarobić. Rzadko zajmują się sprzedażą w kramach lub na targu; zamiast tego wolą zawierać kontrakty z mieszczanami i rzemieślnikami. Gildie kupieckie w całym Imperium są bardzo wpływowymi organizacjami, które powoli przejmują realną władzę z rąk szlachty. W porównaniu do większości ludności Imperium, nawet najbiedniejsi kupcy to osoby zamożne. Wielu korzysta ze zgromadzonego majątku, by wykupić tytuł szlachecki lub zaaranżować małżeństwa swoich dzieci z potomkami rodów szlacheckich.
UWAGI: Kupiec może zostać zatrudniony przez następujące drużyny: Łowcy czarownic, Muszkieterzy z Nuln, Piechota Morska z Marienburga, Strażnicy dróg z Averlandu, Zbrojna kompania z Ostlandu, Zbrojni z Middenheim oraz Żołnierze z Reiklandu, Zbrojną chorągiew z Kisleva, Piraci z Sartosy oraz Psy Wojny.
     Kupiec, który osiągnął kolejny poziom doświadczenia i w ramach rozwoju wylosował NOWĄ UMIEJĘTNOŚĆ może nauczyć się jednej zdolności z listy umiejętności AKADEMICKICH. Ponadto, kupiec może nauczyć się jednej z wymienionych poniżej umiejętności specjalnych:
HANDLOWIEC: Dzięki rozległym kontaktom handlowym Kupiec w imieniu bohaterów, może kupować przedmioty Rzadkie płacąc za nie jedynie cenę podstawową.
INWESTOR: Kupcy to uzdolnieni handlowcy, którzy bezustannie szukają rynków, na których mogą najwięcej zarobić. W trakcie sekwencji po potyczce, jeśli Kupiec nie został Wyłączony z akcji!, na potrzeby zasad sprzedaży Łupów! drużyna traktowana jest tak jakby sprzedała jedną część Łupu! więcej, niż ma to faktycznie miejsce.
TARGOWANIE SIĘ: Kupiec zna wszystkie tajniki sztuki negocjacji i targowania się. W trakcie sekwencji po potyczce najmita w imieniu bohaterów może zakupić K3 przedmioty, których cena po zakończeniu targów zostaje obniżona o 2K6 zk (do minimalnie 1 zk).







BROŃ/PANCERZ: Kupiec posiada SZTYLET oraz MIECZ.
ZASADY SPECJALNE:
EKONOM: Kupiec posiada naturalną smykałkę do interesów i potrafi bardzo racjonalnie zagospodarować majątkiem drużyny. W trakcie sekwencji po potyczce, na potrzeby zasad sprzedaży Łupów! drużyna traktowana jest tak jakby liczba modeli w kompanii była o jeden poziom niższa, niż ma to faktycznie miejsce (do minimalnego poziomu 1-3 modeli).
KUPIEC: Najmita posiada liczne kontakty w Gildii Kupców i potrafi sprzedać niemal wszystko, uzyskując korzystną cenę lub inne, równie intratne profity. W trakcie rozgrywania sekwencji po potyczce, kupiec jeśli nie został Wyłączony z akcji!, może sprzedać K3 dowolne przedmioty (wymieniony w ROZDZIALE XV: EKWIPUNEK) uzyskując za towar pełną cenę w przypadku przedmiotów Powszechnych oraz cenę podstawową w przypadku Rzadkich przedmiotów.

Cytat z Warheim Fantasy Skirmish by Quidamcorvus -> blog.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz