1.10.2015

Figurkowy Karnawał Blogowy - ed. XIV - "Konwersja czyli jak z dwóch minusów tworzy się plus :)"

     Jako, że nie było chętnych by poprowadzić kolejną edycję Figurkowego Karnawału Blogowego to z miłą chęcią zgłosiłem się na ochotnika i przejąłem pałeczkę od Pietii, który był gospodarzem poprzedniej edycji (tu podsumowanie).
     Jako gospodarz XIV edycji Figurkowego Karnawału Blogowego mam prawo i obowiązek zaproponować temat kolejnej odsłony Karnawału Blogowego, więc z nieskrywaną przyjemnością narzucę Wam swą wolę :DD
 
     Konwersja. Znalazłem około dziesięciu znaczeń tego słowa, odnoszące się do chemii, finansów, informatyki, gramatyki itd. ale mi konkretnie chodzi o zmianę postaci czegoś. Tak to jedna z definicji konwersji - zmiana postaci czegoś. I muszę przyznać, że konwersja jest właśnie jedną z ulubionych części mojego hobby, pewnie zaraz po przesuwaniu pacynek na stole i turlaniu kostkami :) Mam nadzieję, że sporo osób biorących udział w FKB również podziela moją opinię w większej lub mniejszej mierze i chętnie weźmie udział i w tej edycji.
     Tematem XIV Figurkowego Karnawału Blogowego będzie zatem: "Konwersja czyli jak z dwóch minusów tworzy się plus :)" Chciałbym abyście pokazali proces zmiany/tworzenia figurki, pojazdu itp przy użyciu różnych części - dla hardcorowców może być zwieńczony malowaniem. Oczywiście miło by było gdyby wcześniej proces ten był poprzedzony jakąś koncepcją którą będziecie się kierować przy pracy.

54 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że dobry. Zobaczymy co z frekwencją :)

      Usuń
  2. Kurde to chyba muszę sobie jakąś piłę kupić :P Czym tniecie metalowe figsy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nożem tapicerskim, modelarskim byleby cienkie i ostre ostrze było.

      Usuń
    2. Brzeszczościkiem i skalpelem, ale paluchy bolą, a rzaz na kilka milimetrów :P I ja chętnie poznam sensowną alternatywę.

      Usuń
  3. Mam już pomysł - czy też inaczej: Twój temat pięknie wpisuje się w coś, co chcę zrobić w ramach jednego ze swoich długoterminowych projektów. Dzięki :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapodam jak już obsmaruję farbą ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Model zapodkładowany i już na roboczym cokole.
      Jeszcze tylko muszę katapultę skręcić...

      Usuń
  5. Zdziełano na terenach nuklearnej pustyni:
    http://urbanzone.ehost.pl/blog/figurkowy-karnawal-blogowy-14-megrim-i-pest-do-nuklear-winter-68/

    OdpowiedzUsuń
  6. Jestem trzeci! :-) http://maniexite.blogspot.com/2015/10/figurkowy-karnawa-blogowy-xiv-konwersja.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gratuluję! Szkoda, że nie pokazałeś tych modeli w wersji wip. Tak naprawdę to nie wiem co Ty tam pozmieniałeś :(

      Usuń
    2. Słaby jestem w dokumentowaniu :-) Z GSu zrobiłem tylko czapeczkę, reszta sprowadzała się do doboru różnych bitsów z kilku zestawów ludków. Nawet nie trzeba było za dużo się naciąć :-)

      Usuń
  7. Obecny.
    http://swiatvaladoru.blogspot.com/2015/10/figurkowy-karnawa-blogowy-konwersja.html

    OdpowiedzUsuń
  8. Melduję się: http://quidamcorvus.blogspot.com/2015/10/figurkowy-karnawa-blogowy-edycja-14.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No wreszcie coś się ruszyło. Już się bałem, że poprzestaniemy na trzech zgłoszeniach. KTOŚ CHĘTNY JESZCZE?

      Usuń
    2. Nie biadol już ;)
      Jest na to jakiś deadline swoją drogą?

      Usuń
    3. Czas masz do końca miesiąca :)

      Usuń
  9. Odpowiedzi
    1. Tak. Każda edycja FKB to jeden miesiąc.
      Ale model nie musi być pomalowany, wystarczy że został skonwertowany.

      Usuń
  10. U mnie liczą się tylko pomalowane.
    Jak choroba odpuści to dam radę, od 2 dni padam na cyce po 21 =/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to obróć się na plecy i maluj :D Bo potrzeba mi gospodarza kolejnej edycji. A wszyscy którzy zgłosili się dotychczas byli już wywoływani do tablicy.

      BTW jeżeli ktoś inny jest chętny to zgłaszać się (ja mam pomysł na kolejną edycję) tak do piątku fajnie byłoby wiedzieć, żeby na spokojnie ktoś mógł przygotować temat i go opublikować.

      Usuń
  11. Witam. Rzutem na taśmę zgłaszam udział debiutanta w karnawale :) Niestety bez malowania, co mam nadzieję zostanie mi wybaczone.

    http://abigerindustry.blogspot.com/2015/10/figurkowy-karnawa-blogowy-xiv-konwersja.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, że Ci się udało :) Kiedyś pomalujesz.

      Usuń
  12. I jeszcze ja: http://sobie-maluje.blogspot.com/2015/10/figurkowy-karnawa-blogowy-edycja-14.html wiem, że to prawie nie konwersja... ale bardzo chciałem wziąć udział :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś tam przyciąłeś coś dokleiłeś nie jest źle :) Model fajnie wyszedł.

      Usuń
  13. Ha zdążyłem! http://koyoth.blogspot.com/2015/10/figurkowy-karnawa-blogowy-ed-xiv.html

    OdpowiedzUsuń
  14. Konwersja i jej koncepcja ze szczegółami opisane tutaj: http://gangsofmordheim.blogspot.com/2015/10/figurkowy-karnawa-blogowy-xiv.html

    Malowanie trwa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I bez malowania wygląda to genialnie!

      Usuń
    2. Dzięki :) Malowaniem chciałbym wzmocnić ten efekt ;)

      Usuń
    3. Pożyjemy zobaczymy.

      Usuń
  15. Rzutem na taśmę...
    http://blackgromstudio.blogspot.com/2015/10/xiv-figurkowy-karnawa-blogowy-konwersja.html

    OdpowiedzUsuń
  16. http://dwarfcrypt.blogspot.com/2015/10/figurkowy-karnawa-blogowy-ed-xiv.html ostatni ;)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wygląda, że to ostatni wpis o FKB. Spoko, że się udało wyrobić w czasie. Z publikacją podsumowania wstrzymam się do dnia jutrzejszego - tekst mam już napisany. Czy jest chętny na prowadzenie kolejnej edycji? Czy też mam losować?

      Usuń
    2. Potsiat zostałeś nominowany do opuszczenia Domu Wielkiego Brata :DDDDD

      Usuń
  17. To ja jak zwykle spóźniony kilka dni, ale się dorzucam z wpisem:

    http://www.barakvarr.pl/dwarf-submarine-gyrocopter/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nic zrobię edycję wpisu. Taka konwersja, że szkoda byłoby aby przepadła.

      Usuń
  18. Nie wiem jak terminem i czy się załapię ale wrzucę - jak ktoś skorzysta to tym lepiej :)

    http://paint-forge.blogspot.com/2015/11/how-to-catalupt-base.html#more

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sławek twoja podstawka pasuje do tematu listopadowe edycji: http://gangsofmordheim.blogspot.com/2015/11/figurkowy-karnawa-blogowy-xv-podstawka.html

      Usuń
    2. Tak jak napisał QC ja w tym miesiącu nie prowadzę Karnawału.

      Usuń