czwartek, 26 maja 2016

Ogr z Ostlandu

     Mam dwa takie modele i oba o dziwo w ten sam sposób uszkodzone, tzn nie posiadają topora w prawej dłoni i szpikulca na hełmie. Jednego z Ogrów postanowiłem pomalować w kolorach Ostlandu - patrz portki - brakujący topór zastąpiłem hakiem, a hełm ozdobił czerwony pióropusz aby go trochę ożywić. Uwielbiam te stare Ogry, jak je maluję to mam takie odczucia jakby te miniatury same się malowały tak jakoś łatwo mi to przychodzi. Drugiego zapewne też kiedyś pomaluję ale on będzie reprezentował Najemne Ostrze - Miotacza Ołowiu.



OGR:
LICZBA MODELI W DRUŻYNIE: 0-1
KOSZT REKRUTACJI: 160 ZK
PODSTAWKA: 40 X 40 MM


     Ostlandzcy oficerowie i handlarze niewolników niemal zawsze mają na swym utrzymaniu Ogry, które stanowi elitę wśród ochroniarzy. Ogry to ogromne i brutalne stwory, które postawą znacznie przewyższają człowieka. Królują oczywiście różnych rozmiarów okrągłe kałduny, od ledwie pulchnych po prawdziwie kolosalne. W odróżnieniu od Ludzi brzuszyska Ogrów nie skrywają zbyt wiele tłuszczu, lecz składają się z węzłów mocnych mięśni, które rozciągają się, by ułatwić ogrom pożeranie szczególnie dużego pożywienia. Wielkość kałduna określa siłę i status Ogra.
 
 
 
BROŃ/PANCERZ: Ogr posiada MACZUGĘ OGRÓW, gracz wedle uznania może wyposażyć model w dodatkowy oręż i pancerz z LISTY EKWIPUNKU ZBROJNEJ KOMPANII OSTLANDU.
ZASADY SPECJALNE:

DUŻY CEL, PRZEPASTNE TRZEWIA, STRACH, TEMPY
BYCZA SZARŻA:
Jeśli w dowolnej turze model Ogra szarżuje na przeciwnika znajdującego się w odległości minimum 6”, zadaje każdemu wrogiemu modelowi z którym styka się podstawką jedno automatyczne trafienie wynikające z impetu szarży. Trafienie rozstrzyga się w oparciu o podstawową wartość współczynnika SIŁA. Trafienie z impetu szarży zadawane jest na samym początku walki, zanim którykolwiek z modeli zdąży zaatakować.
GNOBLAR-UWAGA: Ogr może próbować uniknąć trafienia pociskami wystrzelonymi z broni dystansowej. Po udanym trafieniu ale przed wykonaniem rzutu na zranienie należy rzucić K6 za każde trafienie. Wynik 5+ oznacza, że Ogrowi udało się uniknąć pocisków. Jeżeli rzut zakończy się niepowodzeniem, a przeciwnik wykona udany test zranienia, Ogr wciąż może skorzystać z ewentualnej Ochrony Pancerza lub Ochrony Magicznej jeśli takową dysponuje. Podobnie jak w przypadku Ochrony Magicznej także rzut Gnoblara-uwagi nie podlega modyfikacjom wynikającym z SIŁY broni. Nawet jeśli trafienie znosi Ochronę Pancerza w całości, to modelowi przysługuje rzut Gnoblara-uwagi i ma prawo skorzystać z niego w zgodnie z podanymi zasadami.

Cytat z Warheim Fantasy Skirmish by Quidamcorvus -> blog.
 

6 komentarzy:

  1. Zazdroszczę! To jeden z najlepszych ogrowych modeli jakie znam. Sprzed 6edycyjnej tatarsko mongolskiej ery.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ma coś w sobie. Nie zazdrość tylko zapoluj!

      Usuń
  2. Piękny klasyczny model i bardzo ładnie pomalowany. Podstawka na równi ładna, jeśli nie ładniejsza:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :D Lubię robić podstawki :D

      Usuń
  3. Też uważam, że stare ogry malują się same :) Świetny model.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Natalio :D Ogólnie stare modele mają, że tak to ujmę "duszę" :D

      Usuń