13.11.2019

Homework ;)

     A dzisiaj zupełnie z innej beczki no i również dla mnie zupełnie niespodziewanie taki oto wpis.
Rys historyczny: w zeszłym tygodniu moja córa razem z najlepszą psiapsiółką miała na zadanie domowe wykonać wspólnie makietę domku. No i wykonały... na tróję. Nie mam obiekcji do nauczyciela bo wizualnie rzeczywiście było to na tróję ale za pracę własną, jakąś tam wizję i dobór materiałów mógł naciągnąć na czwórę. Ja w tym czasie gdy dziewczyny robiły swoją pracę niestety nie miałem zupełnie czasu i nie mogłem im pomóc".
     Osobiście jakoś przełknąłbym tą tróję - z trudem ale bym to zrobił, mimo, że to ujma na honorze modelarza za jakiego się poniekąd uważam - ale córa postanowiła poprawić ocenę i zwróciła się po pomoc do staruszka. Nie pozostało mi nic innego jak jej tej pomocy udzielić, mimo, że w wykonywaniu takowych prac mam niewielkie doświadczenie. Poniżej przedstawiam podział prac nad domkiem i czekam do piątku na ocenę od nauczyciela (???).

Podstawa:
- wycięcie podstawy z arkusza i nadanie kształtu - JA,
- przyklejenie piasku - Joasia,
- pomalowanie piasku - Joasia,
- drybrush piasku - Joasia,
- przyklejenie trawki - Joasia,
- kwiatki i inne duperelki - Joasia.

Ściany:
- koncepcja (wyznaczenie punktów na arkuszu) - JA,
- połączenie pkt liniami i wycięcie z arkusza - Joasia,
- wrysowanie okien i drzwi - JA,
- cięcie kamieni na fundament - Joasia,
- przyklejanie kamieni - Joasia,
- malowanie kamieni na czarno - Joasia,
- drybrush kamieni na szaro - Joasia,
- przycięcie belek wszelakich - JA,
- malowanie belek na brąz - Joasia,
- drybush belek - Joasia,
- klejenie belek - Joasia,
- malowanie ścian - Joasia,
- sklejenie ścian - JA.

Dach:
- koncepcja - JA,
- wyznaczenie punktów, połączenie punktów i wycięcie z arkusza - Joasia,
- wycięcie dachówek - Joasia,
- malowanie dachówek - Joasia,
- klejenie dachówek i dachu - JA.

     Prace nad makietą zajęły nam to dwa dni ostatniego weekendu. Był to czas, który razem spędziliśmy na świetniej zabawie. Generalnie chodziło mi o to abym nie odwalił całej roboty za nią, tylko aby większość projektu, a wręcz zdecydowaną większość wykonała samodzielnie - mimo wszystko wolałem aby sama się nie posługiwała ostrym modelarskim nożem, no i jednak moje doświadczenie i wyczucie skali jest zdecydowanie większe/lepsze niż dziecka jedenastoletniego. Mam nadzieję, że dostanie chociaż czwórę.





 
ps:"o zgrozo młody się wkręcił i robimy wspólnie ratusz - jeżeli zajawka mu nie minie to możecie się spodziewać kolejnego wpisu z rodzinnych zmagań z makietami :D".

12 komentarzy:

  1. Rodzicielstwo - robisz to dobrze. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uroki ojcostwa... ja raz zrobiłem za syna domek z gazet, bo się obudził dzień przed, że ma na rano... dostałem trzy z plusem... ;)


    Zacna chatka ta na zdjęciu, chętnie bym się wprowadził.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pani od plastyki pewnie połowy uzytych materialów nie widziała na oczy :D ;)

    Gratuluje podejścia wychowawczego!

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. Żeby nie podzielił oceny na ilość osób biorących udział nad tą pracą :D

      Usuń
  5. To wiesz już, kto Ci będzie dachówki wycinał! :)
    Gratuluję udanego projektu edukacyjnego :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zaintrygował mnie ten post - strasznie ciekawa sytuacja :D - i wróciłem, żeby zobaczyć czy jest jakiś update w sprawie oceny - i na szczęście jest w komentarzu :) Gratuluję udanej poprawy oceny i kapitalnego domku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. Córa zadowolona, a co za tym tata również :D

      Usuń