1.09.2018

Figurkowy Karnawał Blogowy ed. XLVIII - "Grunt to dobrze zjeść" - Wielki Sqig #1

     Muszę powiedzieć, że temat XLVIII edycji Figurkowego Karnawału Blogowego który zaproponował Hive Fleet Shoggoth na łamach swego blogu sprawił mi nie lada problem. Jakoś nie mogłem znaleźć odpowiedniej figurki aby wpasować się w tą edycję FKB. Przeglądałem sobie neta i natknąłem się na zdjęcie z gry.



     I nagle przyszło olśnienie, na półce leży na wpół pomalowany Wielki Squig!!! Wielki żarłoczny Squig!!! Więc czym prędzej skończyłem malowanie modelu, który jest moim spóźnionym prezentem urodzinowym dla Areo :/ Ale jak to mawiają lepiej późno niż wcale. Będzie on wykorzystywany w rozgrywkach w system Warheim w bandzie Nocnych Goblinów.




WIELKI SQUIG:
LICZBA MODELI W DRUŻYNIE: 0-1
KOSZT REKRUTACJI: 180 ZK

DOSTĘPNOŚĆ: 10
PODSTAWKA: 40 X 40 MM
     Wielkiego Squiga – potężniejszego i bardziej dzikiego kuzyna Jaskiniowego Squiga – zwabić może do siedziby Nocnych Goblinów jedynie niewyobrażalna wręcz ilość grzybów. Bestie mają kły wielkości mieczy i gotowe są złapać w paszczę wszystko, co stanie im na drodze. Ich skóra jest twarda i włóknista, a w niewielkich ślepiach połyskuje szalona furia. Jak można się spodziewać owe potężne Squigi są niezwykle cenione, chociaż Nocny Goblin, który ośmieli się wsiąść na podskakujące zwierzę, musi być równie szalony jako ono. Ponieważ Wielkie Squigi są niezwykle trudne do schwytania, dosiadanie ich w boju przypada zazwyczaj Hersztom lub Szamanom.
     Proces oswajania Wielkiego Squiga pochłania wiele istnień Nocnych Goblinów, ale kiedy bestia ostatecznie zaakceptuje jeźdźca, jest znacznie spokojniejszym wierzchowcem niż mniejsze Jaskiniowe Squigi. Pozwala to jeźdźcowi uwolnić ręce na tyle, by móc prowadzić walkę wręcz, a nie tylko walczyć o przeżycie na grzbiecie stwora.
     Chociaż ich utrzymanie jest drogie, gdyż pożerają dziennie ponad dwa razy więcej niż same ważą, najlepiej Khazadów albo odpowiednich rodzajów grzybów, to i tak każdy rozsądny i szalenie odważny Nocny Goblin pragnie mieć za wierzchowca Wielkiego Squiga.


BROŃ/PANCERZ: Wielki Squig posiadają zdolność broń naturalna z cechą oręża DRUZGOCZĄCY. Wielki Squig nigdy nie może używać oręża i pancerzy.
ZASADY SPECJALNE:
BYCZA SZARŻA, DUŻY CEL, NIEZŁOMNOŚĆ, POTWÓR, PRZEPASTNE TRZEWIA, STRACH, WIELKOLUD, WIERZCHOWIEC, ZABÓJCZY CIOS, ZWIERZĘ.
NO TO HOP: 
NO TO HOP: W każdej turze, w której model nie jest związany walką wręcz, nie został Oszołomiony!, Powalony na ziemię! i nie Ucieka! musi wykonać ruch w ramach ruchów przymusowych fazy ruchu gracza i pokonuje zawsze pełny dystans 3K6” po linii prostej – gracz wybiera kierunek ruchu przed rzutem. Jeśli uzyskany wynik prowadzi Wielkie Squigi do kontaktu z wrogiem, ruch ten traktuje się jak deklarację szarży, która podlega zwykłym zasadom (atakowany model może zadeklarować reakcję na szarżę w zwykły sposób). Ponadto model stanowi ruchomy cel dla strzelców, a wszystkie wymierzone w Wielkiego Squiga ataki bronią dystansową wykonywane są z karą -1 do testu trafienia. 

RĄCZY: Wielki Squig może pokonywać bez żadnych kar do ruchu przeszkody mierzące nie więcej niż 2”.

Cytat z Warheim Fantasy Skirmish by Quidamcorvus -> blog.

2 komentarze:

  1. Ciekawe co jeszcze Ci tam wylezie z tej jaskini, bo sporo różnych potworców już stamtąd wyszło ;)

    OdpowiedzUsuń