31.08.2013

Ochroniarz - Najemne Ostrze 1/36

     Na Ochroniarza wybrałem Ogra ze starszej edycji, jednego z dwóch które posiadam. Figurka pochodzi pewnie z czwartej albo piątej edycji i jest mega klimatyczna. Obszarpana pochwa z której wystaje miecz oraz poszarpana kolczuga jak najbardziej pasują do mojego wyobrażenia Ochroniarza, który musi zapracować na swój żołd, a że jest Ogrem to pewnie cały zżera :) no nie dosłownie oczywiście.
     Trochę poeksperymentowałem i pierwszy raz spróbowałem zrobić rdzę oraz dodałem efekt śniedzi na elementach zbroi wykonanych z brązu. Ogólnie rzecz biorąc figurkę malowało się całkiem przyjemnie a, rzeźba sama w sobie zapewnia malarzowi dużo frajdy w trakcie malowania.

ps: Wiem miały być modele do zwierzoludzi ale ten Ogr tak stał na półce i patrzył błagalnie więc się nad nim zlitowałem :p
Zapraszam do oglądania (zdjęcia są jakie są) i do komentowania.

OCHRONIARZ:
LICZBA MODELI W DRUŻYNIE: 0-1
KOSZT REKRUTACJI: 80 ZK
ŻOŁD: 30 ZK
PRESTIŻ DRUŻYNY: +22 PUNKTY
PODSTAWKA: 40 X 40 MM


     Stary Świat to niebezpieczne miejsce, szczególnie dla osób, które mają zwyczaj mówienia tego, co myślą, osobowości niepospolitych, obywateli potężnych lub wyraźnie bogatych. Ponieważ tego typu persony nie są rzadkością, nie można się dziwić, że powstała klasa zawodowych strażników, których głównym zadaniem jest ochrona tyłków ich szanownych chlebodawców przed nieprzyjemnymi niespodziankami. Kupcy i osoby pochodzenia szlacheckiego niemal zawsze mają na swym utrzymaniu grupę ochroniarzy do obrony przed bliźnimi, którzy źle im życzą czy też trzymania na dystans żebraków, włóczęgów i innego tałatajstwa. Ochroniarze różnią się stopniem wyszkolenia - od nieudolnie udających wprawę łobuzów do weteranów tworzących coś w rodzaju prywatnej armii. Jednak zdecydowana większość to po prostu drobne opryszki, które cieszą się z tego, że płaci się im za bicie spokojnych obywateli.
     Ogry stanowią elitę wśród ochroniarzy. Są to ogromne i brutalne stwory, które postawą znacznie przewyższają człowieka. Królują oczywiście różnych rozmiarów okrągłe kałduny, od ledwie pulchnych po prawdziwie kolosalne. W odróżnieniu od Ludzi brzuszyska Ogrów nie skrywają zbyt wiele tłuszczu, lecz składają się z węzłów mocnych mięśni, które rozciągają się, by ułatwić ogrom pożeranie szczególnie dużego pożywienia. Wielkość kałduna określa siłę i status Ogra.
UWAGI: Ochroniarz może zostać zatrudniony przez następujące drużyny: Muszkieterzy z Nuln, Piechota Morska z Marienburga, Strażnicy dróg z Averlandu, Zbrojna kompania z Ostlandu, Zbrojni z Middenheim, Żołnierze z Reiklandu, Zbrojną chorągiew z Kisleva, Piraci z Sartosy, Psy Wojny, Niziołki z Krainy Zgromadzenia, Khazadzi z Gór Krańca Świata, Jeźdźców Wilków. Ponadto należy zauważyć, że Ogry to doświadczeni najemnicy którzy nie wchodzą sobie w drogę. Ochroniarz nigdy nie przyłączy się do kompanii w której służy Miotacz ołowiu.
     Ochroniarz, który osiągnął kolejny poziom doświadczenia i w ramach rozwoju wylosował NOWĄ UMIEJĘTNOŚĆ może nauczyć się jednej zdolności z listy umiejętności WALKI lub SIŁOWYCH.







BROŃ/PANCERZ: Ochroniarz posiada MACZUGĘ OGRÓW, KARWASZ BOJOWY oraz ŚREDNI PANCERZ.
ZASADY SPECJALNE:
DUŻY CEL, STRACH, TEMPY.

BYCZA SZARŻA: Jeśli w dowolnej turze model Ogra szarżuje na przeciwnika znajdującego się w odległości minimum 6”, zadaje każdemu wrogiemu modelowi z którym styka się podstawką jedno automatyczne trafienie wynikające z impetu szarży. Trafienie rozstrzyga się w oparciu o podstawową wartość współczynnika SIŁA. Trafienie z impetu szarży zadawane jest na samym początku walki, zanim którykolwiek z modeli zdąży zaatakować.
GNOBLAR-UWAGA: Ogr może próbować uniknąć trafienia pociskami wystrzelonymi z broni dystansowej. Po udanym trafieniu ale przed wykonaniem rzutu na zranienie należy rzucić K6 za każde trafienie. Wynik 5+ oznacza, że Ogrowi udało się uniknąć pocisków. Jeżeli rzut zakończy się niepowodzeniem, a przeciwnik wykona udany test zranienia, ochroniarz wciąż może skorzystać z ewentualnej Ochrony Pancerza lub Ochrony Magicznej jeśli takową dysponuje. Podobnie jak w przypadku Ochrony Magicznej także rzut Gnoblara-uwagi nie podlega modyfikacjom wynikającym z SIŁY broni. Nawet jeśli trafienie znosi Ochronę Pancerza w całości, to modelowi przysługuje rzut Gnoblara-uwagi i ma prawo skorzystać z niego w zgodnie z podanymi zasadami.

Cytat z Warheim Fantasy Skirmish by Quidamcorvus -> blog.


2 komentarze:

  1. Genialny model!!! Zawsze jak go widzę to z podręcznikiem do WFRP mi się kojarzy:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Model ma niesamowity klimat i super wpasował się w moje wyobrażenie Ogra Ochroniarza - taki wikidajło. Mam w swoich zbiorach jeszcze jednego Ogra z tamtego okresu który będzie Miotaczem Ołowiu tylko muszę mu zrobić kopię armaty.

    OdpowiedzUsuń