31.01.2015

Skink Priest #2

     Muszę powiedzieć, że lubię malować, sprawia mi to wielką frajdę - szczególnie wtedy kiedy efekt mojej pracy jest zadowalający. Tak też jest i w tym przypadku. Model Kapłana Skinków sam w sobie jest świetny dodatkowo podoba mi się jak go pomalowałem - i tak oto jestem zadowolony z końcowego efektu.
     W tym roku muszę trochę przysiąść nad jaszczurkami i pozbyć się ich jak najwięcej z warsztatu. Jest ich sporo, maluję tą armię od kilku lat  i z lekka mam ich już dość, taki delikatny przesyt..

     "Zdarza się, choć bardzo rzadko, że ze skrzeku Skinków lęgnie się tylko jeden Skink. Skinki takie zdają się być szczególnie zestrojone z energią świata i mają naturalne uzdolnienia do magii. Są to Kapłani Skinków, prorocy rasy Jaszczuroludzi i pomocnicy potężnych Slannów, Magów-Kapłanów.
     Kapłani Skinków są jednymi z najbardziej inteligentnych przedstawicieli swego rodzaju, a ich zadaniem jest wykonywanie instrukcji umieszczonych na świętych tablicach pozostawionych przez Przedwiecznych. Zapisy te mogą tyczyć się wielu rzeczy – zniszczenia miasta, odzyskania zaginionych artefaktów tudzież narodzin potężnego wojownika. Odpowiedzialność to wielka i ciąży bardzo wszystkim Kapłanom Skinków. Być może jeszcze ważniejszą kwestią jest interpretacja woli Slannów. Ta rzadko bywa jednoznaczna i Kapłanom Skinków przychodzi często kłócić się o prawdziwe znaczenie zagadkowych poleceń ich panów – znaczenie, którego czasami nie da się wyjaśnić przez tysiąc lub więcej lat.
     Slannowie reagują wolno i mogą zastanawiać się przez całe wieki zanim podejmą decyzję. Nie wolno im przeszkadzać, o ile nie wydarzy się coś skrajnie wyjątkowego. W obliczu braku przewodnictwa Slanna to na barkach Kapłanów Skinków spoczywa zajmowanie się miastami-świątyniami i pilnowanie, by Wielki Plan Przedwiecznych był wprowadzany w życie. W odróżnieniu od ich panów Slannów, Skinki są niecierpliwymi istotami i odgrywają bardziej aktywną rolę w wypełnianiu się proroctw. Ich wysiłki, by proroctwo się ziściło, jest dla Magów-Kapłanów zbyt pochopne. Tak właśnie było w czasach, kiedy szczuroludzie najechali na Lustrię, a Kapłan Skinków, Tehenhauin wziął na siebie ciężar przywołania potęgi Boga Węża, Soteka, za pomocą zbiorowej i krwawej ofiary.
     W bitwie Kapłani Skinków są oczami i uszami Slannów. Slannowie są potężnymi telepatami i potrafią postrzegać świat zmysłami Skinków. Chociaż Skinki nie mogą manipulować Wiatrami Magii w sposób choćby zbliżony do mistrzostwa ich panów, to i tak dysponują znaczną mocą magiczną. Skupiają energię za pomocą różdżek, które, tak jak ich ciała, pokryte są glifami i symbolami mocy. Kapłani Skinków okiełznują furię samej natury i uwalniają ją przeciwko wrogom Jaszczuroludzi. Niebo nad ich głowami huczy od gromów i błyskawic, które zmiatają całe regimenty wroga w oślepiającym wybuchu tajemnej mocy. 

     W nagłych przypadkach Kapłan Skinków musi ruszyć na wyprawę bez wskazówek Maga-Kapłana. W misji takiej pomagać mu będzie często Wódz Skinków, biegły w wojennym rzemiośle. Kapłan i Wódz będą więc współpracować przy realizacji planów Przedwiecznych przynajmniej do momentu, kiedy Mag-Kapłan się przebudzi, by osobiście poprowadzić armię." - cytat Księga Armii Jaszczuroludzie.



















6 komentarzy:

  1. Śpieszmy się kochać jaszczurzyny... :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... bo za niedługo odlatują :)

      Mógłbym powiedzieć nie moje zabawki nie mój problem ale w sumie to mam równie liczną własną armię lizaków. Niemniej wcale się tym nie przejmuję bo już nie gram w WFB :D

      Usuń
  2. Chyba że można im dorabiać wyposażenie wh40 i do tegoż systemu;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie czuję klimatu 40k :/

      Usuń
    2. A próbowałeś? Bo ja też bardzo długo nie czułem (jestem wielkim fanem WFB), aż poczytałem trochę o Prymarchach i Horus Heresy... i się zaczęło. 40K jest jeszcze mroczniejsza niż WFB (sic!).

      Usuń
    3. Nie próbowałem, figurki mi się podobają pewnie bym się wciągnął i tego się boję :) Za dużo czasu i pieniędzy poświęcam na to co już mam i wole omijać szerokim łukiem inne systemy, a chętnie bym skosztował W&H, OiM, DBA, UT, Gothic Battlefleet i 40K. Niestety z czegoś trzeba umieć zrezygnować.

      Usuń