09.02.2017

Figurkowy Karnawał Blogowy - ed. XX - "Magia" - Szaman

     Jubileuszowy XX Figurkowy Karnawał Blogowy prowadził Czaki autor bloga CODENAME: Wargaming!, a temat który zaproponował na tą wyjątkową odsłonę Karnawału brzmi: "Magia".
     Kolejny wpis, który ma na celu nadrobienie zaległości w ramach Figurkowego Karnawału Blogowego.



     Magów ci u mnie dostatek, więc miałem w czym wybierać. Postanowiłem, że pomaluję Szamana do bandy Orków & Goblinów do systemu Warheim FS. Jest to model limitowany z września 2006 jak podają źródła internetowe.






SZAMAN:
LICZBA MODELI W DRUŻYNIE: 0-1
KOSZT REKRUTACJI: 45 ZK
PODSTAWKA: 25 X 25 MM

     Wśród plemion Zielonoskórych magiczny talent rzadko spotyka się z akceptacją członków plemienia. Osobniki wykazujące oznaki magicznego daru zwykle popadają w obłęd, doprowadzone do szaleństwa przez koszmarne wizje i niepokojące przywidzenia. To z kolei szybko powoduje wrogość ze strony przesądnych rodaków. Nieliczni są w stanie samodzielnie nauczyć się prostych zaklęć, w podobny sposób jak czynią to guślarze. Najbardziej uzdolnieni mogą zwrócić na siebie uwagę Szamana plemienia. Mimo iż takie zainteresowanie chroni ich przed śmiercią i prześladowaniami, uczniowie przechodzą istne piekło pod okiem porywczych i często obłąkanych Szamanów. Niewielu wytrzymuje lata bólu i upokorzeń, zanim wreszcie nauczą się panować nad swoją mocą. Ale jeśli przetrwają, wkroczą na drogę, która może ich zaprowadzić na szczyty władzy w plemieniu.
     Szamani to najważniejsze osoby w życiu duchowym Zielonoskórych. Działają jako pośrednicy między światem materialnym i sferą bogów, zamieszkaną przez kapryśne rodzeństwo Gorka & Morka. Ich zadaniem jest obłaskawianie bogów i przyjaznych duchów oraz odpędzanie wrogich. Zwykle nawiązują bliską więź z duchami totemicznymi i opiekuńczymi plemienia. Najczęściej są to duchy przodków, które czuwają nad plemieniem i chronią jego członków, w zamian oczekując szacunku i czci Szamana oraz regularnego składania ofiar.
     Zaklęcia Szamana są tak brutalne, jak brutalni są Orkowie. Szamani znani są z tego, że potrafią ugotować mózg ofiary w czaszce, strzelić zabójczymi promieniami ze swych świdrujących oczu tudzież przywołać wszechpotężną zieloną stopę wprost z nieba, by deptała i miażdżyła każdego nieszczęśnika, który pod nią trafi. Dzięki niezwykłym mocom zielonej magii Szamani nie tylko mogą niszczyć wroga, ale zyskują też prawo do swej ekscentryczności.
     Chociaż Szaman Orków potrafi ku radości Zielonoskórych w tajemny sposób zgnieść wroga na różne sposoby, czasem nie potrafi zadbać o własne potrzeby. Zbliżenie do mocy Zielonoskórych bogów wystarczy, by Szaman postradał zmysły. W konsekwencji Szaman jest cokolwiek szalony, ma skłonności do transów i nagłych, spazmatycznych tańców. To kłopotliwe zachowanie może w najlepszym razie wywołać zamieszanie wokół obozowiska. Orkowie zwykle odwracają w takich sytuacjach wzrok, a Czarni Orkowie udają, że Szaman w ogóle nie istnieje. Trudno zignorować wycie i wymachiwanie rękami, ale praktyczni Zielonoskórzy wojownicy bardzo się starają. Widok Szamana podskakującego obok rozczarowanego (i zniesmaczonego) Herszta nie należy więc do rzadkości. Takie dziwne zachowania są oczywiście denerwujące dla rasy, która zazwyczaj rozwiązuje problemy szybką i dotkliwą dawką przemocy ale wszyscy Orkowie wiedzą, że kopanie Szamana przynosi pecha (i bywa niebezpieczne). I nie chodzi tylko o to, że z oczu Szamana strzelić mogą nagle zielone błyskawice (co oczywiście się zdarza), a raczej o to, że przesądni Zielonoskórzy wierzą, iż Gork & Mork widzą wszystko. Lepiej nie narażać się na gniew bogów i dlatego szaleńcze zachowanie Szamana przyjmowane jest z niezwykłą cierpliwością. Biada Goblinowi, który da się przyłapać na pełnym politowania spojrzeniu – kopniaki Orków są mocne i leci się po nich daleko. 

BROŃ/PANCERZ: Szaman posiada SZTYLET i KOSTUR, gracz wedle uznania może wyposażyć model w dodatkowy oręż i pancerz z LISTY EKWIPUNKU ORKÓW & GOBLINÓW.
ZASADY SPECJALNE:
MAG: Szaman zna jedno zaklęcie DUŻEGO ŁOOOMOTU!. Więcej informacji
znajduje się w ROZDZIALE XXIIII: MAGIA.

Cytat z Warheim Fantasy Skirmish by Quidamcorvus -> blog.


8 komentarzy:

  1. Bardzo czysto wyszedł, jakby prosto z kąpieli:) Ale w niczym mu to nie przeszkadza, bo prawdziwy ork nawet wody się nie boi!

    OdpowiedzUsuń
  2. Podoba mi sie to czyste malowanie. Wyszedł elegancko. Podobnie podoba mi sie częstotliwość postów u Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A tak jakoś wyszło. Aczkolwiek nie wiem jak długo będę próbował dotrzymać Ci kroku :p

      Usuń
  3. Extra! Figurki o dziwo nie znałem..

    OdpowiedzUsuń