23.11.2020

Clash of Spears - założenia

     MiSiO na łamach bloga Bitewny Zgiełk przedstawił system Clash of Spears - wszystkich zainteresowanych odsyłam do źródła. Wpis ten na tyle mnie zainteresował, że poważnie zastanawiam się nad przystąpieniem do zabawy jaką MiSiO zaproponował. Wiem, że miałem już nie rozpoczynać nowych projektów ale strasznie się jaram tą grą. 
     Analizując dostępne na rynku miniatury oraz ceny doszedłem do wniosku, że frakcję jaką mógłbym zacząć zbierać to Grecy. Jest też jeszcze jeden powód dla którego wybrałem tą nację, a mianowicie można tych figurek użyć później w grze SAGA Era Hannibala - to takie dalekosiężne plany.
     W Calsh of Spears można grać Grekami zamieszkującymi Sycylię - Sicilian Greeks, południową Italię - Southern Italy Greeks lub Epir - Pyrrhic armies
     Pozostałe frakcje jakie można wybrać to: Republican Romans, Carthaginians, Gauls, Ligurians, Samnites, Etruscans, Campanians, Iberians, Celtiberians, Lusitanians and Numidians. 
     Twórcy systemu ułatwiają graczom tworzenie rozpisek dzięki udostępnieniu darmowego programu online: https://cilliancleland.github.io/clashculator/ w którym można je w prosty sposób zrobić. Trzeba przyznać, że jest to wygodne narzędzie i miły gest twórców systemu w stronę graczy.
     W związku z tym, że MiSiO wybrał już frakcję Greków z Epiru to ja żeby nie dublować armii wybrałem Greków z Sycylii. Dzięki programowi o którym wspominałem powyżej ułożyłem sobie wstępną rozpiskę na 700 pkt. Przedstawia się ona następująco:
 
Level IV Leader i Level II Leader,  
Raw Citizen Hoplites (civis), (8)
Raw Citizen Hoplites (civis), (8)
Cavalry (rare), (5)
Psiloi (civis), (6)
Psiloi (civis), (6)
Psiloi (civis). (6)
w sumie 41 modeli.
 
     Aby udało mi się takową armię stworzyć będę musiał kupić trzy pudełka figurek z firmy Vitrix:
- Greek Peltasts, Javelin Men and Slingers (56),
- Mercenary Armoured Hoplites 5th to 3rd Century BCE (48),
- Greek Light Cavalry (12).
Przy tej ilości modeli będę mógł swobodnie rozbudować armię Sicilian Greeks lub stworzyć inna grecką frakcję. Jeżeli zapał mnie nie opuści to będzie się działo!!!

6 komentarzy:

  1. No tego się nie spodziewałem!!
    Cholerka, mam sporo Victrixów greckich do Mortal Gods może i sie przyjże temu Clashowi ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czego się nie spodziewałeś Michale?

      Usuń
    2. Starożytnego systemu bitewne go u Ciebie :)

      Usuń
    3. Hmm… gra jak każda inna :D A tak na serio to jedyne okresy historyczne których nie lubię to mniej więcej od Napoleona do teraz. Natomiast antyk, mroczne wieki i średniowiecze jak najbardziej.

      Usuń
  2. Czy ktokolwiek miałby czym grać, gdybyśmy pochopnie i niesłusznie nie zaczynali nowych projektów? ;) Zapowiada się ciekawie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie spojrzałem na to z tej perspektywy. Zapewne masz rację :D

      Usuń