7.12.2020

Clash of Spears - rozpoczęcie projektu

     W zeszłym miesiącu zaplanowałem, że wezmę udział w zabawie zaproponowanej przez MiSia polegającej na pomalowaniu antycznych wojowników do systemu Clash of Spears. Strasznie się wtedy napaliłem na ten projekt, jakże inny od dotychczas goszczących na blogu wpisów związanych w głównej mierze z fantasy. W planach tych wspomniałem, że chcę kupić trzy pudła antycznych Greków: Najemnych opancerzonych hoplitów, Lekką grecką kawalerię oraz Peltastów. Wierzcie mi byłem na dobrej drodze aby dokonać takich zakupów, ba już miałem w koszyku te produkty gdy zupełnie przypadkiem w dobrej cenie znalazłem grę Mortal Gods. Jakby nie było, praktycznie w tej samej cenie co zestawy Victrix'a kupiłem grę Mortal Gods wraz z dwoma dodatkami Athenian Lochos Boxed set oraz Spartan Lochos Box set. Chętnie podzielę się z wami wrażeniami z unboxingu tych zestawów w przyszłym roku ponieważ teraz praktycznie cały wolny czas spędzam na malowaniu i próbie osiągnięcia poziomu 180 pomalowanych miniatur w 2020 roku.
     No dobra ale dla bardziej dociekliwych i zainteresowanych tematem napiszę na szybko krótkie porównanie obu wariantów.

Zestawy firmy Victrix znalazłem w następujących cenach:
- Greek Peltasts, Javelin Men and Slingers - 150 PLN,
- Mecenary Armoured Hoplites 5th to 3rd Centaury BCE - 140 PLN,
- Greek Light Cavalry - 120 PLN.

     W zestawach tych znajdziemy: 48 miniatur opancerzonych najemnych hoplitów, 12 modeli lekkiej greckiej jazdy, 48 modeli oszczepników lub peltastów oraz 8 procarzy. Łącznie daje nam to 116 modeli za 410 PLN.  

Z powyższego zestawienia miałem zamiar stworzyć następującą rozpiskę na 700pkt:

Level IV Leader, Level II Leader
Raw Citizen Hoplites (civis), (8)
Raw Citizen Hoplites (civis), (8)
Cavalry (rare), (5)
Psiloi (civis), (6)
Psiloi (civis), (6)
Psiloi (civis), (6)
razem 41 modeli.

Zestawy do gry Mortal Gods kupiłem w następujących cenach:
- Mortal Gods core box -160 PLN,
- Athenian Lochos Boxed set - 100 PLN,
- Spartan Lochos Boxed set - 100 PLN.

     W zestawach tych znajdziemy: 8 opancerzonych ateńskich hoplitów, 8 opancerzonych spartańskich hoplitów, 16 opancerzonych najemnych hoplitów, 24 nieopancerzonych hoplitów, 8 oszczepników lub peltastów, 6 procarzy oraz 6 metalowych bohaterów (po trzech Ateńczyków i Spartan). Łącznie 76 modeli za 360PLN. 

Z powyższego zestawienia mam zamiar stworzyć następującą rozpiskę na 700 pkt:

Level IV Leader, Level II Leader
Raw Citizen Hoplites (civis), (6)
Raw Citizen Hoplites (civis), (6)
Veteran Hoplites (milites), (8)
Peltasts (civis), (8)
Slingers (civis), (6)
razem 36 modeli.

     W związku z tym, że podjąłem taką, a nie inną decyzję to muszę ponieść jej konsekwencje. Zależy mi na tym żeby mieć możliwość składania urozmaiconych rozpisek dlatego w przyszłości zapewne będę zmuszony dokupić zarówno zestaw Greek Light Cavalry jak i Greek Peltast, Javelin Men and Slingers. Na tą chwilę śmiało mogę grać w Mortal Gods, oraz rozpocząć przygodę z Clash of Spears, po uzupełnieniu stanu posiadania o dwa wcześniej wspomniane zestawy być może również i SAGA będzie grana. Reasumując przyszły rok będzie w jakieś części antyczny :D

10 komentarzy:

  1. Widzę, że się dzieje. Będę kibicować i z niecierpliwością czekam na postępy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oooo no proszę, jednak Mortal Gods! Mam podstawkę i Ateny. Nawet nieco pomalowanych już :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jest moc. U mnie na tapecie oddział peltastów. Dzisiaj doszła kalkomania, więc pracę przyspieszą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja na tą chwilę zbieram fundusze na zakup kalkomanii. Tym bardziej, że będę jej trochę potrzebował.

      Usuń
  4. Co do zestawów, to warto rozważyć opcje kupna pojedynczych ramek na eBay. Zwykle jest na nich 8 modeli, więc jedna ramka to jeden oddział.

    OdpowiedzUsuń