17.12.2014

Mistrz Inżynier #1

     Na model który ma reprezentować Mistrza Inżyniera wybrałem figurkę Dwarf Thunderlord with blunderbuss firmy Avatars of War. Troszeczkę go przezbroiłem :) aby jego uzbrojenie było zgodne z uzbrojeniem z jakim go wystawiam na stole. W grze Warheim FS należy dokonać wyboru pomiędzy Kowalem Run, a Mistrzem Inżynierem. Osobiście zdecydowanie wolę Mistrza Inżyniera i to właśnie on pojawia się w mojej rozpisce, muszę stwierdzić, że jest jej ważnym elementem. 
     Jeżeli zaś chodzi o sam model firmy AoW to jest delikatnie wyższy od figurek GW, poza tym w niczym im nie ustępuje, jego rzeźba jest bardzo drobiazgowa i szczegółowa.

MISTRZ INŻYNIER:
LICZBA MODELI W DRUŻYNIE: 0-1
KOSZT REKRUTACJI: 60 ZK
PODSTAWKA: 20 X 20 MM

     Krasnoludzka Gildia Inżynierów należy do najbardziej tajemniczych ze wszystkich instytucji Krasnoludów. Inżynierowie rozwinęli przez wieki swe umiejętności inżynierskie w doskonałą sztukę. Większość ich wynalazków to rzeczy praktyczne i funkcjonalne: pompy wybierające wodę z kopalń, silniki do wyciągania klatek z pionowych szybów czy poruszane parą młoty kujące arkusze stalowej blachy. Od zarania istnienia w Gildii Inżynierów powstawały machiny wojenne, początkowe proste jak balista czy Mściciele, lecz szybko rozwinięto również sztukę odlewania dział. Przez wieki pojedynczy Inżynierowie, którym marzyła się wieczna sława, rozwinęli bardziej jeszcze śmiercionośne urządzenia, by razić z nich wrogów Wiecznego Królestwa.
     Mistrz Inżynier to ekspert w wielu dziedzinach. Po pierwsze i przede wszystkim jest mężnym wojownikiem, a jego umiejętności pozwalają mu zająć poczesne miejsce pośród Krasnoludów. Dodatkowo jest wziętym rzemieślnikiem, który potrafi zrobić wszystko z metalem i kamieniem, począwszy od odlania działa, przez projektowanie silników parowych po sporządzenie planów fortyfikacji czy kopalni.


BROŃ/PANCERZ: Mistrz Inżynier posiada SZTYLET i MŁOT BOJOWY, gracz wedle uznania może wyposażyć bohatera w dodatkowy oręż i pancerz z LISTY EKWIPUNKU KHAZADÓW Z GÓR KRAŃCA ŚWIATA.
ZASADY SPECJALNE:
ODPORNOŚĆ NA MAGIĘ (2), TRUDNY DO ZABICIA, ZASADZKA.
INŻYNIER:
Khazadzi z Gór Krańca Świata to świetnie wyszkoleni i zdyscyplinowani żołnierze, wspomagani przez doświadczonych Mistrzów Inżynierów. W grze odzwierciedla to zasada wedle której jedna z grup stronników, znajdująca się w odległości nie przekraczającej 6” od bohatera, może użyć w fazie strzelania jako podstawę testu wartość współczynnika UMIEJĘTNOŚCI STRZELECKIE Mistrza Inżyniera lub skorzystać z jednej, znanej przez bohatera zdolności z listy umiejętności STRZELECKICH. Należy pamiętać, że zasada ta nie ma zastosowania w przypadku, gdy Inżynier w bieżącej turze biegł, skorzystał z umiejętności lub zasady specjalnej używanej w fazie magii lub fazie strzelania, strzelał, skakał, szarżował, upadł, wspinał się został Oszołomiony!, Powalony na ziemię!, Wyłączony z akcji! lub wykonywał jakiekolwiek inne działania poza zwykłym ruchem
MISTRZ INŻYNIER: Mistrz Inżynier zna KONCEPTY wyszczególnione w ROZDZIALE XXIIII: MAGIA.

Cytat z Warheim Fantasy Skirmish by Quidamcorvus -> blog.


9 komentarzy:

  1. Bardzo fajnie malowanie! Kolorystyka godna mistrza Inżyniera:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale fajny model. A i konwersja bardzo udana. Ale inżynier z kuszą? ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. Jakoś wolę kuszę niż muszkiet. Zasięg o 6" większy, jeżeli jest zła pogoda to strzela z karą do trafienia, a nie jak muszkiet na 4+, nie ma niewypału ot co :)

      Usuń
    2. Wiem, wiem, gameplayowo muszkiet to nie jest taka fajna broń. Ale i kusza w starciu z łukiem, że o procy nie wspomnę wypada blado :-)

      Usuń
  3. No to ciągnąc polemikę strzelecką to łuk ma tylko taką przewagę nad kuszą, że może strzelić po ruchu ale siła mniejsza i nie ma AP. Natomiast proce mają zdecydowanie krótszy zasięg, mimo że na bliskim strzelają dwa razy. Mówimy oczywiście o świecie Warheim.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łuk ma tylko o 1 mniejszą siłę. AP się nie przydaje, bo mało kogo stać na pancerze - lepiej opłacają się szklane działa. A move or shoot to jest straszne obrycie. Szczególnie jak teren jest gęsty i nie ma dobrych pozycji strzeleckich w strefie rozstawienia. No chyba, że gra się toczy w otwartym terenie, wtedy kusza nie jest takim głupim pomysłem.

      Usuń
    2. Ja tam zawsze wystawiam modele w pancerzach, no przynajmniej bohaterów. Reasumując, krasnoludy nie mogą mieć łuków :)

      Usuń