Oto pierwsza Postać Dramatu do systemu Warheim FS, która zagościła na moim blogu. O samej miniaturze pisałem już wcześniej przy okazji recenzji modeli Gravedigger & Henchmen firmy Reaper. W tamtym momencie nie widziałem zastosowania dla Henchmena ale przyszło olśnienie, że przecież jest taki ogr Frankensteina :) i później poszło już całkiem szybko, oczyszczenie modelu, mała konwersja (w oryginale nie ma maczugi), położenie podkładu i w końcu malowanie. Dodatkowo po raz pierwszy zastosowałem winorośl firmy Army Painter do ozdobienia nagrobka, którą okrasiłem jeszcze dodatkowo kilkoma kwiatami.
MONSTRUM MEISTERA BERGHOLTZA:
LICZBA MODELI W DRUŻYNIE: 0-1
KOSZT REKRUTACJI: SPECJALNE
ŻOŁD: SPECJALNE
PRESTIŻ DRUŻYNY: +31 PUNKTÓW
PODSTAWKA: 40 X 40 MM
KOSZT REKRUTACJI: SPECJALNE
ŻOŁD: SPECJALNE
PRESTIŻ DRUŻYNY: +31 PUNKTÓW
PODSTAWKA: 40 X 40 MM
Cieszący się zasłużoną niesławą Meister Altbert Bergholtz znany jest wśród uczonych Starego Świata jako insanus baccalaureus – szalony bakałarz. Bowiem nawet przez sobie podobnych czarnoksiężników parający się Nekromancją profesor Uniwersytetu w Nuln uważany był za obłąkanego i bardzo niebezpiecznego. Przez całe swoje życie pochodzący z Nuln Nekromanta pracował nad Magis invocationem Nehek – Większą inwokacją Nehek, rytuałem który miał pozwolić czarnoksiężnikowi na stworzenie nowego rodzaju ożywieńca, nieumarłego monstrum pozbawionego wielu słabości Zombie. Po zdemaskowaniu i ucieczce z Nuln, Meister Bergholtz przez kilka dekad wędrował po przeklętych ziemiach Sylvanii, gdzie korzystając z ochrony zapewnianej przez mury nawiedzonych zamków Wampirzych Książąt, wraz ze świtą swych uczniów cierpliwie doskonalił rytuał, aż po wielu latach żmudnych i nie przynoszących oczekiwanych rezultatów badań osiągnął cel.
Niestety okazało, że Monstrum które stworzył Meister Bergholtz, nie tylko przewyższa zwykłe Zombie na poziomie corporalis, czyli fizycznym ale również na płaszczyźnie mentalis, czyli psychicznej. Trawiony obłędem umysł Nekromanty okazał się zbyt słaby, aby zapanować nad stworem i po krótkiej walce insanus baccalaureus wraz z większością swych uczniów zginął rozszarpany przez Monstrum powołane do istnienia dzięki formule Magis invocationem Nehek.
Monstrum przez wiele lat wzbudzało strach wśród mieszkańców graniczących z Sylvanią prowincji Imperium. I dopiero kilka dekad później, podczas prowadzonej przez Karla Franza zbrojnej wyprawy do Sylvanii, towarzyszącym Imperatorowi Łowcom czarownic udało się wytropić i nie bez trudu zniszczyć bluźniercze Monstrum Meistera Bergholtza.
I choć wielu uważało, że to już koniec horroru jaki pozostawił po sobie insanus baccalaureus, to niektórzy z uczonych Starego Świata powiadają, że Meister Bergholtz pozostawił po sobie kilka kopii Magis invocationem Nehek, z pomocą których Nekromancji mogą powołać do nieżycia kolejne Monstra Meistera Bergholtza.
UWAGI: Monstrum Meistera Bergholtza może zostać zatrudnione przez następujące drużyny: Nieumarła świta hrabiego von Carstein, Nieumarły orszak księżnej Lahmi, Nieumarły poczet Krwawych Smoków oraz Nieumarły sabat rodu Nekrarch i Nieumarły tabor ludu Strigosu.
Aby zatrudnić Postać Dramatu służący w szeregach kompanii MAG musi posiadać kopię Magis invocationem Nehek (zobacz ROZDZIAŁ XV: EKWIPUNEK), a kompania w trakcie rozgrywek powinna Wyłączyć z akcji! model OGRA, który w wyniku rzutu na TABELĘ POWAŻNYCH OBRAŻEŃ uzyskał wynik MARTWY.
Monstrum Meistera Bergholtza, które osiągnęło kolejny poziom doświadczenia i w ramach rozwoju wylosowało NOWĄ UMIEJĘTNOŚĆ może nauczyć się jednej zdolności z listy umiejętności WALKI lub SIŁOWYCH. Ponadto, stwór może nauczyć się jednej z wymienionych poniżej umiejętności specjalnych:
NIEPOKOJĄCY: Stwór ma w swoim wyglądzie coś takiego, że przeciwnicy stają się niespokojni. Atakujące Monstrum Meistera Bergholtza wrogie modele muszą wykonać na początku każdej fazy strzelania lub fazy walki wręcz test CP. Niepowodzenie oznacza, że otrzymują modyfikator -1 do wszystkich testów trafienia stwora wykonywanych w bieżącej fazie strzelania i w fazie walki wręcz. Zdolność nie działa na istoty podlegające zasadzie specjalnej NIEZŁOMNOŚĆ.
KRZEPKI: Postać Dramatu może nosić PANCERZE ignorując ujemne modyfikatory do I i SZ. Ponadto, bohater wyekwipowany w PAWĘŻ (zobacz ROZDZIAŁ XV: EKWIPUNEK) może biegać.
ZABÓJCZY CIOS: Wszystkie ATAKI wykonane przez bohatera specjalnego w fazie walki wręcz podlegają zasadzie specjalnej ZABÓJCZY CIOS.
BROŃ/PANCERZ: Monstrum Meistera Bergholtza posiada MACZUGĘ OGRÓW, gracz wedle uznania może wyposażyć postać w dodatkowy oręż i pancerz z LISTY EKWIPUNKU DRUŻYNY.
ZASADY SPECJALNE:
DUŻY CEL, NIEUMARŁY, PRZEPASTNE TRZEWIA, STRACH, TEMPY.
BYCZA SZARŻA: Jeśli w dowolnej turze model Monstrum Meistera Bergholtza szarżuje na przeciwnika znajdującego się w odległości minimum 6”, zadaje każdemu wrogiemu modelowi z którym styka się podstawką jedno automatyczne trafienie wynikające z impetu szarży. Trafienie rozstrzyga się w oparciu o podstawową wartość współczynnika SIŁA. Trafienie z impetu szarży zadawane jest na samym początku walki, zanim którykolwiek z modeli zdąży zaatakować.
ZASADY SPECJALNE:
DUŻY CEL, NIEUMARŁY, PRZEPASTNE TRZEWIA, STRACH, TEMPY.
BYCZA SZARŻA: Jeśli w dowolnej turze model Monstrum Meistera Bergholtza szarżuje na przeciwnika znajdującego się w odległości minimum 6”, zadaje każdemu wrogiemu modelowi z którym styka się podstawką jedno automatyczne trafienie wynikające z impetu szarży. Trafienie rozstrzyga się w oparciu o podstawową wartość współczynnika SIŁA. Trafienie z impetu szarży zadawane jest na samym początku walki, zanim którykolwiek z modeli zdąży zaatakować.
MONSTRUM: Monstrum Meistera Bergholtza jest ożywionym stworem uwarunkowanym tak, by strzegł DOWÓDCY kompanii lub służącego w szeregach drużyny MAGA. Jeżeli na początku tury Monstrum Meistera Bergholtza nie znajduje się w odległości do 6” od DOWÓDCY lub MAGA automatycznie podlega efektom zasady specjalnej GŁUPOTA.
TRUDNY DO ZABICIA: Monstrum Meistera Bergholtza to wyjątkowo twardy Ożywieniec, który walczy nawet rozczłonkowane. Stwór zostaje Wyłączony z akcji! jedynie przy wyniku 6 w rzucie na TABELĘ EFEKT ZRANIENIA. Wynik 1-5 traktowany jest jako Oszołomiony!.
ŻOŁD: Byt uwięziony wewnątrz Monstrum Meistera Bergholtza trawiony jest nieustannym głodem, który zaspokoić może jedynie energia animująca innych ożywieńców. W grze odzwierciedla to zasada, zgodnie z którą w trakcie sekwencji po potyczce, drużyna musi poświęcić jeden model Zombie, który zostaje pożarty przez Monstrum Meistera Bergholtza. Model stronnika należy usunąć z KARTY DRUŻYNY. Jeżeli stwór nie zostanie nakarmiony, należy wykonać rzut K6. Wynik 1 oznacza, że Monstrum Meistera Bergholtza chwilowo zapomina o trawiącym je głodzie; z kolei wynik 2+ oznacza, że stwór rozsypuje się w proch, a bohatera specjalnego należy usunąć z KARTY DRUŻYNY.
TRUDNY DO ZABICIA: Monstrum Meistera Bergholtza to wyjątkowo twardy Ożywieniec, który walczy nawet rozczłonkowane. Stwór zostaje Wyłączony z akcji! jedynie przy wyniku 6 w rzucie na TABELĘ EFEKT ZRANIENIA. Wynik 1-5 traktowany jest jako Oszołomiony!.
ŻOŁD: Byt uwięziony wewnątrz Monstrum Meistera Bergholtza trawiony jest nieustannym głodem, który zaspokoić może jedynie energia animująca innych ożywieńców. W grze odzwierciedla to zasada, zgodnie z którą w trakcie sekwencji po potyczce, drużyna musi poświęcić jeden model Zombie, który zostaje pożarty przez Monstrum Meistera Bergholtza. Model stronnika należy usunąć z KARTY DRUŻYNY. Jeżeli stwór nie zostanie nakarmiony, należy wykonać rzut K6. Wynik 1 oznacza, że Monstrum Meistera Bergholtza chwilowo zapomina o trawiącym je głodzie; z kolei wynik 2+ oznacza, że stwór rozsypuje się w proch, a bohatera specjalnego należy usunąć z KARTY DRUŻYNY.
Cytat z Warheim Fantasy Skirmish by Quidamcorvus -> blog.
Świetny pomysł na zastosowanie tego jakże uroczego modelu :)
OdpowiedzUsuńDzięki :)
UsuńPrzefajny paskud. No i kwiatki na nagrobku FTW!
OdpowiedzUsuńDzięki. Kwiatki rulez!
UsuńPomysłowe zasady, no i model w sam raz na ich zilustrowanie!
OdpowiedzUsuńDzięki za miłe słowa.
Usuń